تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها

تأکید پادشاه‌سعودی برسازش فلسطینیان و صهیونیست‌ها

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا ، ملک سلمان ضمن قدردانی از آنچه که او تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن صلح به منطقه خواند، بر تمایل عربستان برای دستیابی به راهکار پایدار و عادلانه در مسأله فلسطین و رسیدن به صلح تأکید کرد و گفت: این نقطه اصلی شروع تلاش‌های ریاض و ابتکار عمل صلح عربی است.


خبرگزاری عربستان سعودی (واس) افزود: سلمان بن عبدالعزیز در این تماس تلفنی همچنین درباره روند اجلاس گروه ۲۰، که ریاض ریاست دوره‌ای آن را درامسال برعهده دارد و نیز تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش پیامدهای این پاندمی با رئیس جمهوری آمریکا گفت وگو کرد.


شاه سعودی تأکید کرد که تداوم ریاست این کشور بر اجلاس گروه ۲۰، باعث تداوم حمایت ریاض از اقدامات کشورهای عضو در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح انسانی و اقتصادی می‌شود.


سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.


در روزهای اخیر تماس‌ها و روابط دیپلماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی طبق توافق یادشده افزایش یافته است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران