سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

رفتار و گفتار حضرت زینب الگویی برای جامعه امروز

حجت الاسلام اسلامی فر گفت: خطبه حضرت زینب (س) که حقیقت ایمان مردم کوفه را نشان داده که بعد از ایمان، کافر شدند برای ما زنگ خطر و درسی مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسلامی فر، سخنران حرم مطهر رضوی شامگاه دوشنبه (17 شهریور ماه) در بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) به مصائب حضرت زینب(س) و اسرای کربلا اشاره کرد و سراسر رفتار و گفتار حضرت را الگویی برای امروز بشر خواند.


وی اظهار کرد: اسرای کربلا از کوفه به سمت شام حرکت کرده و سختی ها و رنج های فراوانی را در این مسیر متحمل می شوند اما زینب کبری استوار و محکم، پیام برادرش امام حسین(ع) را به همه مردم در اقصی نقاط می رساند، آن حضرت مفسر قرآن و آشنا به آیات و تفسیر و تبلیغ قرآن است.


حجت الاسلام اسلامی فر ابراز کرد: حضرت زینب(س) هم در کوفه و هم در شام خطبه قرائت می کنند، سخنانی ارزشمند از آن بانوی بزرگوار به دست ما رسیده و این خطبه ها حاکی از آن است که میدان دار این مبارزه زینب است و نه تنها در شکل یک اسیر قرار نگرفته است بلکه پیوسته در حال رسوا کردن و عقب راندن دشمنان اهل بیت(ع) است به خصوص که هم مردم کوفه تفسیر حضرت زینب را می شنیدند و هم  خطابه های علی گونه زینب کبری دندان شکن برای دشمنان بود.


این کارشناس دینی گفت: برای همه ما لازم است که خطبه حضرت را مطالعه و جوانب این خطبه را ببینیم، حضرت در این خطبه کوتاه که حدود نیم صفحه است چندین آیه قرآن را بیان می کنند و تطبیق به مردم کوفه می دهند و هم حقیقت ایمان و دین مردم کوفه را نشان داده که بعد از ایمان، کافر شدند و هم برای ما زنگ خطر، پیام و درسی مهم است.


وی با اشاره به این بخش از خطبه حضرت زینب(س) که می فرمایند:«إِنَّمَا مَثَلُکُمْ کَمَثَلِ الَّتِی نَقَضَتْ غَزْلَها مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْکاثاً»، بیان داشت: حضرت به این امر تأکید دارند مانند کسانی که سال ها عبادت کرده اما با عملی نسنجیده همه کارهای خوب را از بین می برد، نباشید، برخی از گناهان موجب از بین رفتن عبادت می شود.


حجت الاسلام اسلامی فر افزود: حضرت زینب در خطبه خود به این امر اشاره دارد که اهل کوفه از شهادت امام علی تا شهادت امام حسین به مدت 20 سال تحت تأثیر تربیت غلط بنی امیه قرار گرفته و حب دنیا و مقام موجب شد تا به خاندان عصمت و طهارت ظلم کنند و با شهادت امام حسین(ع) همه کارهای خوب خود را از بین بردند.


سخنران حرم مطهر رضوی رفتار مردم کوفه را درسی برای امروز خواند و گفت: ببینید چرا مردم کوفه عاقبت به شر شدند، این پیام و درسی مهم برای ما است که مراقب باشید خوب بودن ما خوب است اما نگهدای این خوبی ها و مراقبت از خوبی ها بسیار مهم تر است تا با یک گناه و ندانم کاری از بین نرود.


وی ابراز داشت: حفظ دستاوردها هم در مسائل فردی و هم در بعد اجتماعی مهم است، در بعد فردی توجه کنیم که کارهای خوب خود را با انجام عمل شر و یا گناهی از بین نبریم و در بعد اجتماعی نیز به حفظ دستاوردها توجه ویژه داشته باشیم، در جامعه خودمان بعد از انقلاب خون های بسیاری برای آبیاری نظام مقدس ریخته شده است، آیا دستاوردها را نگه داشته ایم؟




مطالب مرتبط

نظرات کاربران