آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار» آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار»

آغاز جشنواره فرهنگی ـ هنری «علمدار»

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی ـ هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با هدف ایجاد زمینه آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا و سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و زندگی مدافعان حرم به صورت مجازی در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، آیین افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و سردار کارگر، رئیس ستاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران آموزش و پرورش، امروز سه‌شنبه (۱۸شهریورماه) به صورت مجازی در استان کرمان برگزار شد.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، در این جشنواره با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری علمدار می‌تواند پیوند دلی میان دانش‌آموزان و شهدای اسلام ایجاد کند، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد زمینه آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا و سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و زندگی مدافعان حرم دانست که الگو‌های تربیتی مناسب و خوبی برای دانش‌آموزان هستند.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیز با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی تربیت‌یافته معلمانی بود که درس شهادت را به خوبی آموخته بودند و آن را تعلیم می‌دادند، گفت: در حال حاضر هفت میلیون نفر از فعالان قرارگاه‌های راهیان نور را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. این‌ها دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما این مکتب را به خوبی درک کرده‌اند؛ لذا آموزش و پرورش می‌تواند منشأ موفقیت‌های بزرگی برای کشور باشد.


احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، هم با بیان اینکه شهید سردار قاسم سلیمانی متعلق به همه مردم و فراجناحی بود، ابراز امیدواری کرد که بتوان شخصیت شهید سلیمانی را به عنوان الگویی کشوری و قهرمان برای آینده‌سازان جامعه معرفی کرد و راه و منش این سردار بزرگ را به دانش‌آموزان آموخت.


اسکندری‌نسب، محور‌های برگزاری جشنواره علمدار را شامل «شهید سلیمانی، رفتار و سبک تربیتی و برخورد با کودکان، نوجوانان و یاران خویش»، «شهید سلیمانی، مردم‌دوستی و خدمت به مردم»، «شهید سلیمانی، ولایت‌پذیری و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «شهید سلیمانی، فرزندان شهدا، احترام به پدر و مادر»، «شهادت سردار و اتحاد ملی، شجاعت و مقاومت» و «ابعاد جهانی و وداع با شکوه و تاریخی سردار آسمانی» عنوان کرد.


این گزارش حاکیست، در مراسم افتتاحیه جشنواره کشوری فرهنگی و هنری «علمدار» از پوستر جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری «علمدار» رونمایی شد. این جشنواره از ۱۸ شهریورماه تا ۱۰ آذر امسال از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد و کانال اختصاصی این جشنواره به نشانی Alamdar ۹۹@ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.




نظرات کاربران