توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی

توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان؛ آزادی بیان به سبک غربی

نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه‌های غربی که سابقه دیرینه‌ای در اهانت به مقدسات دارند، آزادی بیان را بهانه و مجوزی برای هتاکی‌های خود می‌کنند، اما باید به این پرسش، پاسخ بدهند که آیا توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان، آزادی بیان است؟.

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: هفته گذشته، متأسفانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو اقدام به بازنشر تصاویری موهن از پیامبر اکرم(ص) نمود و با این اقدام، قلب میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کرد. این نشریه، بیشترین اهانت را به مقدسات مسلمانان داشته و طی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۵ میلادی نیز دست به چنین اقداماتی زده بود.


وی ادامه داد: رسانه‌های غربی که سابقه دیرینه‌ای در اهانت به مقدسات دارند، آزادی بیان را بهانه و مجوزی برای هتاکی‌های خود می‌کنند، اما باید به این پرسش، پاسخ بدهند که آیا توهین به مقدسات یک‌ونیم میلیارد مسلمان، آزادی بیان است؟.


نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آزادی بیان به این معنی است که هر انسانی حق دارد عقاید خود را بگوید و نظرش را در مورد مسائل گوناگون بیان کند، اما این مسأله انسان را مجاز نمی‌کند که عقاید و مقدسات دیگران را مورد تمسخر و اهانت قرار دهد، این با اخلاق و خود آزادی بیان هم در تضاد است.


وی افزود: در دوران حیات رسول‌الله(ص) و بعد از درگذشت ایشان، جریانات تندروی یهودی بارها سعی کردند تا چهره نورانی پیامبر عظیم‌الشأن را مخدوش کنند، امروز هم جریان‌ها و رسانه‌های دست‌نشانده صهیونیست‌ها سعی دارند با چنین اقدامات شرم آوری، غیرت دینی مسلمانان را تحریک کنند، در حالی که این حرکت مذبوحانه مورد تایید هیچ دین و آیینی نیست.


مولوی سلامی اضافه کرد: الله تعالی حتی مسلمین را از دشنام دادن به بت‌ها نیز نهی کرده است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید « لَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْم» (آیه ۱۰۸ انعام) یعنی به آنچه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند دشنام ندهید تا مبادا آن‌ها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند. بنابراین همان‌طور که مسلمانان اجازه ندارند به مقدسات هیچ‌یک از ادیان اهانت کنند و قرآن مجید نیز مسلمانان را حتی از اهانت به بت‌ها و معبودان باطل برحذر داشته، نباید به دیگران هم اجازه داده شود به قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) و سایر مقدسات مسلمانان اهانت کنند.


وی گفت: موضع گیری قاطع و محکم در قبال این هتاکی نشریه فرانسوی، وظیفه تمام مسلمانان جهان است. اگر پیش از این مواضع محکمی در قبال این قبیل اقدامات مذبوحانه غربی‌ها اتخاذ می‌شد، اکنون شاهد تکرار این گستاخی‌ها نبودیم.


این عالم اهل سنت اظهار کرد: باید به مقدسات همه ادیان احترام گذاشت و سازمان‌های بین‌المللی نیز باید از وقوع چنین اقدامات مذبوحانه‌ای جلوگیری کنند. نباید اجازه داد صهیونیست‌ها و دستگاه‌های وابسته، آزادی بیان را توجیهی برای هتاکی‌های خود کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران