هشتگ "عادی سازی خیانت است " در کشورهای عربی ترند اول شد

هشتگ بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با عنوان "عادی سازی خیانت است" در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، ترند اول توئیتر در کشورهای عربی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) هشتگ بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با عنوان "عادی سازی خیانت است" جمعه شب در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، ترند اول توئیتر در کشورهای عربی شد.


فعالان کشورهای عربی این هشتگ را در محکومیت توافق سازش خیانت‌آمیز با رژیم صهیونیستی راه‌اندازی کردند.


کاربری به نام "ابومالک العزاوی" خطاب به رهبران عرب می‌گوید: ای رهبران عرب، سرزنشی بر شما نیست، زیرا در مدار خیانت می‌گردید.


"بالحاج" کاربر دیگری در این باره نوشت: جوک هفته این است که بحرین با اسرائیل روابطش را عادی می‌کند و به هواپیماهای اسرائیلی اجازه ورود از حریم هوایی‌اش را داده، اما سؤال این که آیا می‌توانیم  [به خاطر کوچک بودن ] بحرین را از ارتفاع ۱۰ هزار متری ببینیم؟


"رسل الأسدی" کاربر فلسطینی ضمن محکوم کردن اقدام بحرین نوشت: جوان فلسطینی همچنان با اشغالگر مقاومت خواهد کرد و لو این که با دست خالی باشد.


متحد اسرائیلی شما در تجارت، فحشا و منکرات در کشورتان سهیم خواهد بود و این وعده الهی است.


پیش از این نیز جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توافق عادی‌سازی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این توافق خیانت بزرگ به اسلام و عربیت است.


دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز جمعه شب ضمن محکوم کردن اقدام بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشورهایی که با تل‌آویو روابط برقرار می‌کنند، نماینده مردمشان نیستند و روزی هزینه سنگین آن را خواهند پرداخت..


محمد علی الحوثی رییس شورای سیاسی یمن نیز در این باره گفت که آنچه (در خصوص عادی‌سازی روابط جریان دارد) خیانت و جنایت در حق شهیدان و فلسطین و مقدسات آن است.


تشکیلات خودگردان فلسطین عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را خیانت به قدس، فلسطین، مساله فلسطین و حمایت از جنایات این رژیم در حق ملت فلسطین دانست.


جنبش احرار فلسطین هم تاکید کرد که اعلام این توافق، صرفا پرده از واقعیت نظام بحرین برداشت و تمامی جهانیان در دهه‌های گذشته از حقیقت این نظام‌های زیردست که صرفا آلتی در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، خبر داشتند.


این جنبش افزود: این توافق خفت‌بار موجب خواهد شد تا فلسطینیان سریع‌تر از قبل درپی تحقق آشتی و وحدت ملی و بهبود اوضاع داخلی خود و بکارگیری تمامی توان خود برای مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و عادی کنندگان روابط با این رژیم و شکست طرح‌ها و برنامه‌های آنان باشند.


سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز از این اقدام بحرین به عنوان خیانت به آرمان ملت فلسطین یاد کرد.


جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که این اقدام بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانگر اصرار منامه بر اجرای بندهای "معامله قرن" است که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.


دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.


براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین" توافق کرده‌اند.


ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را پس از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد. خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین حذف شده بود.


منابع صهیونیستی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.


رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند، اقدامی که آن نیز بازتاب بسیاری منفی در جهان اسلام داشته و مردم مسلمان و دولت برخی کشورهای منطقه را خشمگین کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران