طرح ملی "امین" در حوزه‌های علمیه استان مرکزی اجرا می‌شود

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی از اجرای طرح ملی "امین" در حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح امین گفت: طرح امین، طبق تفاهم نامه‌ای کشوری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از سال 1389 در سطح کشور و متعاقب آن در استان مرکزی در حال اجرا است.


وی افزود: کار فرهنگی در مدارس موضوعی است که اگر حساب‌شده و با مطالعه در راستای آن قدم برداریم می‌تواند اثرات مطلوبی در تربیت کودکان و نوجوانان دارد و برعکس، اجرای بدون تفکر و برنامه در این حوزه نه تنها نتیجه مطلوب ندارد بلکه آثاری معکوس به دنبال دارد.


زمانی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی را از مدارس باید آغاز کرد بنابراین مدارس را صرفاً به دیده‌ یک مکانی برای تحصیل علم و یاد گرفتن چند عمل ریاضی و شیمی و فیزیک نباید نگاه کنیم.


معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به روند اجرای طرح امین گفت: طلاب فارغ التحصیل و آموزش دیده و متخصص در زمینه دانش آموزی بعد از بررسی‌های لازم و تائید صلاحیت آنان توسط معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و مانند کادر مدرسه در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و پرورشی فعالیت می‌کنند.


زمانی خاطرنشان کرد: فعالیت این طلاب بر اساس طرح تربیتی شامل 10 اصل است که امیدواریم همانطور که در برنامه‌ریزی برای تاثیرگذاری مناسب تلاش شده، بتوانیم شاهد نتیجه موثر این برنامه باشیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران