غرب دغدغه آزادی بیان ندارد غرب دغدغه آزادی بیان ندارد غرب دغدغه آزادی بیان ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غرب دغدغه آزادی بیان ندارد غرب دغدغه آزادی بیان ندارد غرب دغدغه آزادی بیان ندارد غرب دغدغه آزادی بیان ندارد غرب دغدغه آزادی بیان ندارد

غرب دغدغه آزادی بیان ندارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) گفت: منظور آنها از آزادی بیان این است که آزادند تا به هر کس و هر چه در مقابلشان ایستاد، توهین کنند وگرنه آزادی واقعی بشر دغدغه آنها نیست، بلکه می‌خواهند با شعار و ارزش‌های انبیا به جنگ انبیا بیایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اژه‌ای، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا ، درباره اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: هر گاه هر پیامبر، امام یا رهبری آسمانی در مسیر ارزش‌های الهی حرکت کرده که نتیجه‌اش، بیداری ملت‌ها، احقاق حقوق‌شان از غاصبین و متجاوزین و دستیابی به حقوق خدادادی‌شان یعنی استقلال، آزادی، امنیت و سعادت دنیا و آخرت بوده است، طبیعتا کسانی که منفعت‌شان در این بوده که ملت‌ها در خواب غفلت به سر ببرند و خود را بدهکار ظالم بدانند، تمام تبلیغات خود را متوجه آن رهبر آسمانی می‌ساختند و همه جنود خود را علیه وی بسیج می‌کردند.


وی افزود: قرآن کریم ۳۵۰ آیه مربوط به داستان حضرت موسی(ع) و فرعون نازل کرده است که نشان می‌دهد ماجرای ایشان فقط یک بار در تاریخ اتفاق نیفتاده، بلکه داستان بشر در طول تاریخ است. بنابراین این اهانت‌ها سابقه تاریخی دارد و پدیده نوظهوری نیست. امیرالمؤمنین(ع) نیز چون در زمان خلافت خود در مقابل دنیاپرستان ایستاد، آنها دنائت و پستی‌شان را نسبت به ایشان نشان دادند.


این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: از روزی که ملت شیعه به پا خاست، این دنائت‌ها و پستی‌ها در قالب ترور فیزیکی و شخصیتی علیه امام و انقلاب و رهبری و بزرگان دین به نمایش گذاشته شد. دشمن چون مشاهده کرد که این نهضت فقط خاص شیعه نیست و انقلاب اسلامی، جهان اسلام را به بیداری دعوت کرده است، طبیعی بود که حملات خود را متوجه ساحت پیامبر اکرم(ص) سازند، چون شیعیان نیز خواهان سنت ایشان هستند. بنابراین سلمان رشدی حاصل همین طرح و برنامه بود. این‌ها نشان می‌دهد که ملت‌های مسلمان به بیداری رسیده‌اند و دشمن از این اتفاق، ناراحت و پریشان است.


حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: عامل دیگری که باعث این اهانت‌ها شده، این است که غربی‌ها می‌خواهند از گرایش به اسلام در کشورهای خود جلوگیری کنند. چون سخنان پیامبر(ص) که منبعث از وحی الهی است، با فطرت انسان‌ها سازگار بوده و اگر پیام دین اسلام مسیر طبیعی خود را طی کند، مردم کشورهای غربی با آن همدم می‌شوند. بنابراین سران این کشورها به دنبال ایجاد تضاد مصنوعی میان مسلمانان و مسیحیان هستند تا این دو گروه در مقابل هم قرار گیرند. زمانی که شهید مطهری مطالب محکمی در افشای ماهیت توده‌ای‌ها و مارکسیست‌ها به رشته تحریر درآورد، یکی از مقامات ایرانی در دستگاه کمونیسم می‌گفت ما به تمام سؤالاتی که از سراسر دنیا راجع به مارکسیسم پرسیده می‌شد، جواب می‌دادیم، ولی برای مطالب آقای مطهری پاسخی نداشتیم، لذا به توده‌ای‌های داخل ایران دستور دادیم تا به ایشان توهین کنند. این نمونه نشان می‌دهد که ترور فیزیکی یا شخصیتی و ضربه زدن به افکار و عقاید، از فقدان منطق ناشی می‌شود.


وی با اشاره به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات، گفت: حدس من این است که این اهانت‌ها، هدفی است که اسرائیل دنبال می‌کند تا توجه اذهان را از این خیانت دور سازد و صورت مسئله را عوض کند. در حال حاضر تکلیف ما این است که اعلام کنیم به هیچ وجه در رابطه با پیامبر اکرم(ص) کوتاه نمی‌آییم و خواسته ایشان، آزادی قدس و فلسطین است. در واقع اسرائیل هر گاه در مخمصه‌ای سیاسی افتاده و می‌خواهد خیانت بزرگی مرتکب شود، چنین ترفندی را به کار می‌گیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه که اقدام نشریه فرانسوی را در راستای آزادی بیان خوانده بود، بیان کرد: غرب شعارهای انبیا مثل حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زنان و عدالت را دزدیده است تا مردم خود را بفریبد و ژست حق به جانب بگیرد، وگرنه توهین و تحقیر و استهزا و تمسخر را آزادی بیان نمی‌نامید. چگونه می‌توان این حرف را قبول کرد، در حالی که هفتاد سال است بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کس در کشورهای اروپایی و آمریکا حق ندارد راجع به هولوکاست حرف بزند؟ در اروپا، این مسیحیان بودند که یهودیان را کشتند، چرا مسلمانان در فلسطین باید بابت آن مجازات شوند؟ وقتی یک استاد دانشگاه خواستار تحقیق درباره هولوکاست می‌شود، از دانشگاه اخراجش می‌کنند.


وی تصریح کرد: منظور آنها از آزادی بیان این است که آزادند تا به هر کس و هر چه در مقابلشان ایستاد، توهین کنند وگرنه آزادی واقعی بشر دغدغه آنها نیست، بلکه می‌خواهند با شعار و ارزش‌های انبیا به جنگ انبیا بیایند، ولی انسان‌های فهیم می‌دانند که شعارهای غرب دروغ است، چون تضاد زیادی با عملکرد آنها دارد. زمانی که سلمان رشدی آن کتاب توهین‌آمیز را نوشت و امام(ره) فرمان قتل او را صادر کردند، دانشجویی می‌گفت پس آزادی بیان چه می‌شود؟ من پاسخ دادم اگر حرف آنها را راجع به آزادی بیان قبول کرده‌ای، پس امام نیز آزاد بوده است تا حکم قتل وی را صادر کند، ولی چرا عده‌ای به ایشان توهین می‌کنند؟ آیا حکم امام خصومت و تندی است و حرف آنها خیر و مهربانانه؟ اگر منظور از آزادی بیان، فقدان قید و شرط و قاعده است، شخصی توهین کرده و امام نیز دستور قتل وی را داده است.




نظرات کاربران