آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی

آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی است، این مجموعه در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند در جایگاه رفیع و مؤثری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام علیرضا اعرافی در نخستین نشست شورای مدیران سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی در مشهد با اشاره به اینکه هرچه در بخش‌های آموزشی و فرهنگی تلاش کنیم هنوز جای کار برای فعالیت بیشتر در خصوص ترویج مکتب اهل بیت (ع) و زیارت وجود دارد، گفت: سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی نمادی از فکر، فرهنگ و معرفت رضوی است، این مجموعه در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند در جایگاه رفیع و مؤثری قرار گیرد.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: برای تعامل جدی‌تر با مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در مورد معارف اهل بیت (ع)  با تاکید بر جهت‌گیری بین‌المللی آمادگی لازم را داریم.


مخبر دزفولی نیز در این نشست گفت: پژوهش‌های بزرگ و چندملیتی با محوریت حضرت امام رضا (ع) یکی از کارهایی است که می‌توان در این حوزه انجام داد.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان کرد: تولید سالانه یک فیلم بلند سینمایی در تراز حضرت امام‌ رضا (ع) امری ضروری است، لذا در این زمینه باید از بهترین عوامل بهره برد و برای آن اهمیت قائل شد.


حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در حرم مطهر رضوی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های فرهنگی در کشور و جهان اسلام است گفت: مهمترین رویکرد ما رسیدن به جایگاه مرجعیت علمی آستان قدس رضوی است.


رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیانیۀ گام دوم انقلاب را محور فعالیت‌های این سازمان خواند و افزود: ما در یک تغییر استراتژیک از کار انبارداری و صیانت از نفایس، که نخستین وظیفۀ این مرکز است، به سوی ترویج فرهنگ و سنت شیعه حرکت کرده‌ایم که آسان‌سازی دسترسی به منابع نفیس و نسخ خطی و دسترسی اختصاصی به منابع آستان قدس رضوی و مراکز پژوهشی از جمله این فعالیت‌هاست.


وی با اشاره به اینکه سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از بسیاری جهات در کشور، منطقه و جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است، گفت: تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک با ۳۰ مرکز مختلف ملی امضا شده،  همچنین تعامل مؤثری با مراکز بین‌المللی داریم.




نظرات کاربران