صحن حضرت زینب(س) آستان حسینی برای مراسم اربعین آماده می شود

رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع)، اعلام کرد: بخش بیشتری از صحن حضرت زینب(س) در کربلا، برای مراسم اربعین آماده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع)، با اشاره به استفاده از صحن حضرت زینب (س) در مراسم اربعین، گفت: دست اندرکاران پروژه صحن حضرت زینب (علیها السلام) در آماده باش کامل برای اتمام بخش بیشتری از این صحن هستند تا در اربعین مورد استفاده زائران قرار گیرد.


وی افزود: عوامل این پروژه هم اکنون در حال فعالیت روی منطقه العبادیه هستند که بخش زیادی از پروژه را در نزدیکی صحن حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) تشکیل می دهد.
رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع) ادامه داد: ۷۰ درصد از این منطقه که مساحت آن بالغ بر ۷۰ هزار متر مربع است، از سمت باب الزینبیه در ایام اربعین به روی زائران گشوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: این مساحت تا حد زیادی از  ازدحام جمعیت در سمت باب الزینبیه می کاهد تا زائران در شرایط بهتری به برگزاری مراسم بپردازند. 
گفتنی است آستان مقدس امام حسین(ع) در حال اجرای پروژه صحن حضرت زینب(علیها السلام) به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع است که در جنوب غربی صحن حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و در مرکز قدیمی شهر کربلا قرار دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران