۳ راه مشارکت در بازسازی عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان، شهید سلیمانی را بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست و از اجرای سه طرح مشارکتی برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،، مجید دوهندو، رئیس ستاد بازسازی عتبات استان گیلان ، روز یکشنبه(۲۳ شهریورماه) در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنگرود،  شهید سلیمانی را بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست و با اشاره به ماموریت های این ستاد ، متذکر شد: احداث صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی، ترمیم گنبد بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف سه پروژه مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوده که با نقش آفرینی گیلانی ها در حال اجراست.


وی با اشاره به راه های مشارکت در این حرکت معنوی، از اجرای سه طرح مشارکتی برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح «هر گیلانی؛ پنج هزار تومان» اجرا می شود و مردم به صورت سالانه مبلغ ۵۰۰۰ تومان به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز می کنند.


دوهندو، از اهدای سند افتخار به مردم خیر در بازسازی عتبات عالیات خبر داد و عنوان کرد: افرادی که زمین، خانه، ملک و پول به ارزش بالغ بر ۱۵۰ هزار تومان جهت بازسازی عتبات هدیه کرده اند، سند افتخار دریافت می کنند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با بیان اینکه وام یک تا پنج میلیونی مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در قالب طرح «بنای نور» به مردم اعطا می شود، اظهار کرد: این طرح با همکاری یکی از بانک ها اجرا شده و تاکنون مورد استقبال مردم قرار گرفته است. دریافت وام بدون نیاز به ضامن بوده و تنها مبلغ ۱۷ هزار تومان به صورت ماهانه جهت بازپرداخت وام از خیرین دریافت می شود.


وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج، سپاه، ائمه جمعه و جماعات، نیروی انتظامی، مداحان، بانوان و... جهت شبکه سازی ستاد بازسازی عتبات در محلات، گفت: باید ظرفیت خیرین را نیز به سمت بازسازی عتبات عالیات هدایت کنیم.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران