مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
ترویج سیره تربیتی پیرغلامان و تداوم راه آنها ضرورت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروز تداوم راه پیرغلامان و ترویج سیره تربیتی آن ها یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام مهدی عباسی در سرکشی مشترک ستاد چهل سالگی دفاع مقدس، سازمان تبلیغات و بسیج مداحان استان مرکزی از دو نفر از پیر غلامان اظهار کرد: پیر غلامان امام حسین (ع) جایگاه ویژه ای در طول تاریخ ایران اسلامی داشته‌اند چرا که واژه پیرغلام زمانی که در کنار نام ارزشمند امام حسین (ع) قرار می‌گیرد بسیار جایگاه ارزشمند و والایی دارد.


وی ادامه داد: وجود پیر غلامان امام حسین (ع) در انقلاب اسلامی نشان از محبت و اراده دیرینه جامعه ایرانی به امام حسین (ع) و مکتب عاشورا است و تکریم این عزیزان یک ضرورت مهم است که همواره باید به آن توجه کرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به خدمات ارزشمند پیر غلامان امام حسین (ع) در طول انقلاب اسلامی به ویژه در مقطع دفاع مقدس، عنوان کرد: پیر غلامان نیروهای بسیار زیادی با استفاده از روضه‌ها و مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) تربیت کردند و بسیاری از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس تربیت شده همین پیر غلامان امام حسین (ع) هستند.


به گفته عباسی امروز برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وحدت و هم افزایی میان هیأت‌های مذهبی نیاز است که پیر غلامان می‌توانند بسیار در این راستا مؤثر باشند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: بزرگترین نهاد مذهبی و انقلابی در طول تاریخ ایران اسلامی هیأت‌های مذهبی هستند که سابقه چند صد ساله دارند و هر کجا که هیئت‌ها بر اساس مکتب اسلام ناب محمدی (ص) حرکت کرده‌اند دستاوردهای مناسبی به همراه داشته است.




نظرات کاربران