راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود  راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود  راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
 راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود  راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود  راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود  راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود  راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود

راهپیمایی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ستاد اربعین استان گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، راهپیمایی اربعین امسال در این استان برگزار نمی‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «بهروز اکرمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ستاد اربعین استان افزود: اولویت در راهبردهای رفتاری تمام بخش‌ها حفظ سلامت شهروندان است و با توجه به شرایط کنونی استان در شیوع کرونا راهپیمایی اربعین که در زمره اجتماعات انسانی است در استان برگزار نمی‌شود و باید برنامه‌های این ایام را به سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی و تبیین قیام امام حسین(ع) هدایت شود.


وی ادامه داد: اربعین تنها یک آیین پیاده‌روی نیست بلکه مفاهیم معنوی و پیام این روز بسیار ارزشمند است و باید در هر شرایطی گرامی داشته شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از فضای مجازی برنامه‌هایی را تدوین کنند که ضمن حفظ سلامت مردم در راستای انتقال فرهنگ عاشورایی و پیام اربعین باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های اربعین حسینی باید از سوی ستاد استانی انجام شود و دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از انعکاس اخبار متفاوت در جامعه باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.


اکرمی بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز فرمانداران باید ستادی با راهبری فرمانداران برای اربعین تشکیل دهند و برنامه‌های خود را مطابق با ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تدوین و در اجرایی آن‌ها نیز نظارت گسترده داشته باشند.


وی گفت: شیوع ویروس کرونا فرصتی را ایجاد کرد تا نسبت به تکمیل و راه‌اندازی زیرساخت‌های مختلف در استان‌های هدف کشور عراق انجام شود که باید در اجرای این مهم از ظرفیت خیران به بهترین  شکل ممکن استفاده شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نسبت به تشکیل کمیته سلامت در ستاد اربعین این استان تاکید کرد و گفت: نیاز است که تمهیداتی اندیشیده شود تا نذورات مردمی در اربعین امسال به سمت و سوی سلامت محور  از قبیل اهدای ماسک، لوازم بهداشتی و پشتیبانی از کادر درمان هدایت شود.


اکرمی تاکید کرد: در نتیجه شیوع ویروس کرونا شمار قابل توجهی از اقشار مختلف مردم بیکار شده و اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین باید کمیته‌ای موسوم به کمک مومنانه تشکیل و نذورات مردمی را جمع‌آوری و به این قشر از جامعه اهدا شود.


سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر از استان مرکزی در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.




نظرات کاربران