بانو دکتر کرمانی مبلغی راستین در ترویج معارف اهل‌بیت بود

سرپرست حجاج ایرانی با صدور پیامی اظهار کرد: بانو دکتر کرمانی، مبلغی راستین در ترویج معارف اهل بیت بود و بیش از دو دهه در کسوت هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری حضور فعال داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در پی درگذشت بانو دکتر طوبی کرمانی عضو هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری با صدور پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت و اظهار کرد: ایشان مبلغی راستین در ترویج معارف اهل‌بیت (ع) بود و بیش از دو دهه در کسوت هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی حضور فعال داشت. برخورداری از جایگاه والای علمی، تسلط کم نظیر بر پدیده‌ها و روابط بین‌الملل، حسن خلق، تواضع، سختکوشی، همت و دغدغه دینی، حساسیت انقلابی و کردار سنجیده، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود.


متن پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ


روح بلند بانوی مؤمنه، انقلابی و مجاهد سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی به دیدار معبودش شتافت و موجب تاسف فراوان شد. فقدان این چهره علمی و شخصیت ارزشمند دینی که سال‌ها عمر با برکت خود را در راستای تبلیغ و ترویج اسلام و مکتب تشیع و اهل‌بیت (ع) و تلاش در جهت تقریب مذاهب اسلامی در مجموعه‌های مختلف علمی و فرهنگی به ویژه در بعثه مقام معظم رهبری صرف نمود، ثلمه‌ای برای جامعه علمی و فرهنگی کشور به شمار می‌رود.


ایشان مبلغی راستین در ترویج معارف اهل‌بیت (ع) بود و بیش از دو دهه در کسوت هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی حضور فعال داشت. برخورداری از جایگاه والای علمی، تسلط کم نظیر بر پدیده‌ها و روابط بین‌الملل، حسن خلق، تواضع، سختکوشی، همت و دغدغه دینی، حساسیت انقلابی و کردار سنجیده، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود.


اینجانب درگذشت این بانوی مجاهد را که از جمله سرمایه‌های علمی و فرهنگی نظام و انقلاب در عرصه ملی و بین‌الملل به شمار می‌رفتند به جامعه علمی و فرهنگی کشور و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو می‌کنم و از پروردگار سبحان مسئلت می‌نمایم که روح این بانوی انقلابی و مدافع اهداف نظام مقدس اسلامی را در این ماه که متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است با اولیاء الهی محشور فرماید.


انه هوالغفور الرحیم


سید عبدالفتاح نواب


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران