طلاب، طلایه دار گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تمدن سازی نوین اسلامی بدون حضور مدارس دینی و علمای دین امکان پذیر نیست، از این رو طلاب، طلایه دار گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در مدرسه دینی حضرت امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه حوزه های علمیه، مرکز آموزش اسلام و تعمیق آن در جامعه هستند، گفت: حوزه های علمیه نقش اساسی در جامعه پردازی و تمدن سازی که مدنظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، دارند.


امام جمعه تبریز افزود: با دقت در بیانیه گام دوم متوجه می شویم که هسته اصلی مفهوم گام دوم انقلاب تمدن سازی جدید اسلامی است که این تمدن سازی بدون حضور علما و روحانیت و حوزه های علمیه ممکن نیست. 


وی با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه مثل گذشته جدای از مسائل و موضوعات دنیا نیست، گفت: امروز حوزه های علمیه حقیقتی است که با همه دنیا چه مستقیم و چه غیر مستقیم ارتباط دارد، بنابراین مدارس دینی با مسائل جهان اسلام و کشور و دولت دارای ارتباط است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ریشه وقایعی مثل غدیر، عاشورا و شهادت امام علی(ع) دلایل سیاسی داشته است، گفت: مراکز دینی باید عالم دینی پرورش دهند، تا با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان شوند و این وظیفه سنگینی است.


امام جمعه تبریز ادامه داد: طلبه های جوان و جدیدالورود به حوزه باید در گام دوم طلایه دار باشند تا در مسیر منشور ۵۰ سال آینده انقلاب حرکت کنند و اگر هم در این راه روحانی و طلبه ای سختی میکشد، نباید دلسرد شود.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وظایف دیگر طلاب و روحانیون را متذکر شد و گفت: شناساندن معارف دینی به مردم و پاسخگویی به حجم عظیمی از شبهات دینی از وظایف مهم تربیت شدگان مراکز علوم دینی است.


نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه با معارف دینی خوب آشنا شویم و با قول سدید و زبان خوش مردم را به دین دعوت کنیم، گفت: روشهای تبلیغ دین و معرفی و جذب به دین مختلف است، اما نباید رفتارمان جوری باشد که مردم دین گریز شوند.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب و تبعیت از مراجع دین وظیفه طلاب است و زمانی میتوانیم اثرگذار باشیم که عالم با عمل و مردمی باشیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران