رونمایی از سامانه نظام پیشنهادها در حوزه حج و زیارت

مراسم رونمایی از«سامانه نظام پیشنهادها» در حوزه حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم رونمایی از «سامانه نظام پیشنهادها» امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و معاونان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین نواب درسخنانی راه اندازی سامانه نظام پیشنهادها را اقدامی مثبت و سازنده برای جمع آوری ایده ها و پیشنهادهای مخاطبینی دانست که با حوزه حج و زیارت ارتباط دارند.


وی با اشاره به آیه 72 سوره احزاب ” إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا- ما بر آسمانها و زمین و کوههای عالم عرض امانت کردیم ، همه از تحمّل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند و انسان آن را پذیرفت ، انسان هم (درمقام آزمایش و اداء امانت) بسیار ستمکار و نادان بود " اظهار داشت: برخی مفسران اظهار می دارند خداوند دراین آیه به انسان تکلیف نکرد بلکه پیشنهاد کرد که این امانت را به سرمنزل مقصود برساند.


وی افزود: این پیشنهاد به آسمان ها و زمین هم عرضه شد و نپذیرفتن آنها از باب خود برتربینی همانند شیطان و یا نافرمانی نبود بلکه گفتند ما نمی توانیم این امانت را به سر منزل برسانیم.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه در زمان ائمه علیهم السلام نیز موضوع ارائه  پیشنهاد و یا مسئله مطرح بوده است، گفت: سوال و پیشنهاد با هم تفاوت دارند، در پیشنهاد هم افزایی نهفته است و فرد پیشنهاد دهنده در واقع راهکار هم ارائه می دهد ولی در سوال کردن، درخواست، دریافت امر پنهان و حتی گرفتن اعتراف از سوال شونده مطرح است.


وی استفاده ازصندوق های پیشنهادات و انتقادات در سازمان ها و ارگان های مختلف درگذشته را یادآور شد وبا بیان اینکه شرایط کنونی متفاوت و راهکارهای نوی را می طلبد، اظهارداشت: سامانه نظام پیشنهادها شیوه جدیدی برای جمع آوری ایده‌ها است و افرادی که پیشنهاد و ایده ای را ارائه می دهند انتظار دارند که آن پیشنهاد بررسی و پیگیری شود و نتیجه آن نیز به ایده دهنده منعکس گردد.


وی در ادامه بر لزوم استفاده از خرد جمعی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد دهنده به دنبال این است که تحقق ایده اش به کجا رسید و اگر فکر کند ایده اش بلااستفاده مانده است دلسرد و حتی افسرده شود بنابراین باید این موارد را درنظرگرفت و اقدامات لازم را انجام داد و حتی جایزه و هدیه برای پیشنهادها و راهکارهای مفید و موثر لحاظ کرد.


برپایه این گزارش، درآغاز این مراسم آقایان محمد حسین خوشنویس معاون توسعه ، مدیریت و منابع و بهمن جهانی مدیر فناوری اطلاعات و هوشمند سازی سازمانی بعثه درباره اهداف این سامانه و تدوین ملاک‌های ارزیابی ایده ها و پیشنهادها توضیحاتی ارائه کرده و افزودند: امکان دسترسی راحت مخاطبان به این سامانه ، از طریق پرتال حج به نشانی hajj.ir  فراهم شده است.


درپایان این جلسه معاونان اموربین الملل، فرهنگی و مدیریت نظارت و بازرسی بعثه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه نظام پیشنهادها، نظرات و دیدگاه خود را در خصوص راههای استفاده هرچه مطللوبتر از این سامانه بیان کردند .


این گزارش حاکیست درپایان این مراسم، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار راه اندازی سامانه سوالات، شکایات و انتقادات شد و آن را در راستای جبران برخی از کاستی ها و مدنظر قراردادن نظرات مخاطبان در بخش های مختلف دانست.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران