اغلب برنامه‌های اربعین حسینی اردبیل در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اربعین حسینی اردبیل متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اکثراً در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبر ی در استان اردبیل در گفتگویی اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اربعین حسینی اردبیل  متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اکثراً در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به این که اجرای برنامه‌های اربعین حسینی در راستای تبیین بیش از پیش اهداف نهضت حسینی (ع) است، گفت: در این زمینه باید با هوشیاری و اهتمام جدی برنامه‌های اربعین حسینی را به صورت باشکوه و منظم برگزار کنیم و در راستای تحقق اهداف مورد نظر از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.


رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل افزود: استفاده از بستر فضای مجازی به عنوان یک ظرفیت مهم و اساسی در ترویج فرهنگ و تمدن نوین اسلامی و به تصویر کشیدن صحنه عاشورا و آرمان‌های شهدای کربلا اولویت اساسی دارد و نباید از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ شود.


حجت الاسلام بیدار در ادامه گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نیز با هدف صیانت از جان و سلامتی مردم امسال برگزار نمی‌شود و در این زمینه درصدد هستیم برنامه‌های مختلف را به صورت باشکوه و منظم اجرا کنیم و حماسه عظیم اربعین را به دشمنان و استکبار جهانی نشان دهیم.


وی اظهار کرد: در راستای فضاسازی شهری و نیز اطلاع‌رسانی برنامه‌های اربعین حسینی انتظار می‌رود مسئولین و دستگاه‌های مربوطه همکاری‌ لازم را داشته باشند تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود بتوانیم این رویداد معنوی را برای همگان تبیین کنیم.


حجت الاسلام بیدار عنوان کرد: با همکاری دستگاهها و ادارات فرهنگی استان، برنامه های مختلف از جمله: تبلیغات محیطی و فضا آرایی شهری، قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین در فرهنگسراها، برگزاری همایش « 5 ساله های حسینی» در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) ، تهیه کلیپ های کوتاه و عکس نوشته هایی با موضوع اربعین ، اجرای طرح سرودهای خیابانی و روضه های کوچه به کوچه ، برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی، مسابقه فرهنگی و شب شعری با موضوع اربعین، قرائت زیارت اربعین در امام زاده های استان و انجام زیارت نیابتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توسط نیروهای اعزامی ستاد بازسازی عتبات عالیات به کربلای معلی، با هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران