یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی

یادداشت| تلاش تشیع انگلیسی برای ایجاد تفرقه در اربعین حسینی

پژوهشگر مذاهب اسلامی گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا و به دنبال تاکیدات مراجع عظام تقلید بر حفظ دستورالعمل های بهداشتی، تشیع و جامعه‌ی مذهبی، چهره‌ی زیبای عقلانیت دینی را برای جهانیان به نمایش گذاشت، اما پیروان تشیع انگلیسی با لیسیدن ضریح و حمله به دربهای بسته شده‌ی حرم های اهل بیت (علیهم السلام) در قم و مشهد مقدس تلاش کردند حکومت اسلامی را مخالف زیارت و شعائر مذهبی معرفی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام مسلم منفرد، کارشناس و پژوهشگر  مذاهب اسلامی در این یادداشت آورده است؛


در سالیان اخیر، رهبران و پیروان تشیع انگلیسی در تلاش هستند تا خود را تنها یا مهمترین احیاگر شعائر حسینی معرفی کنند!


در همین راستا میتوان اصرار بر ترویج برخی اعمال افراطی و موهن در عزاداری‌ها و انعکاس آن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته را بخشی از فعالیتهایی دانست که با همین هدف انجام می‌پذیرد.


اما امسال با شیوع ویروس کرونا و به دنبال تاکیدات مراجع عظام تقلید بر حفظ دستورالعمل های بهداشتی، تشیع و جامعه‌ی مذهبی، چهره‌ی زیبای عقلانیت دینی را برای جهانیان به نمایش گذاشت، پیروان تشیع انگلیسی اما با لیسیدن ضریح و حمله به دربهای بسته شده‌ی حرمهای اهل بیت (علیهم السلام) در قم و مشهد مقدس تلاش کردند حکومت اسلامی را مخالف زیارت و شعائر مذهبی معرفی کنند و خود را تنها مدافع شعائر!


در حال حاضر و از ابتدای دهه‌ی محرم، برخی پیروان تشیع انگلیسی با استفاده از رسانه‌های اقماری وابسته‌شان در تلاش هستند تا موجی رسانه‌ای علیه نظام اسلامی و مراجع عظام تقلید با محوریت مساله زیارت اربعین راه‌اندازی کنند.


پیروان تشیع انگلیسی در صدد هستند نظام، مسئولین و مراجع را مخالف راهپیمایی اربعین معرفی کنند و مدام تلاش دارند در صورت هر گونه اعمال محدودیت، جامعه‌ی مذهبی را علیه مسئولین نظام اسلامی تهییج کنند.


پر واضح است همه شیفتگان آل الله (علیهم السلام) مشتاقانه دلتنگ زیارت اربعین هستند و امیدواریم همه محبان اهل بیت (علیهم السلام) امسال نیز مشرف به زیارت اربعین شوند، لکن در اربعین نیز مانند سایر مناسبتهای مذهبی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا پیش آمده، همه‌ی دلدادگان اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده و هستند.


البته تعظیم شعائر حسینی به حرف نیست، بگذارید کسانی که  مدام دم از شعائر حسینی می‌زنند و  با لیسیدن ضریح و حمله به درب‌های حرم اهل بیت (علیهم السلام) محبتشان! به اهل بیت (علیهم السلام) را نشان می‌دهند، خود را تنها حامی شعائر حسینی بدانند ولی امت اسلامی احیاگر واقعی شعائر حسینی را مدافعان حرم می‌دانند؛ همان‌ها که تحت فرمان رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و فتوای مرجعیت عراق حضرت آیت الله سیستانی، داعش تکفیری که تا ۱۰۰ کیلومتری کربلا جلو رفته بود را به خاک مذلت کشاندند.


آری احیاگر واقعی شعائر حسینی حاج قاسم سلیمانی‌ها و ابو مهدی المهندس‌ها بودند که اگر دلاوریهایشان در معرکه‌های نبرد با وهابیهای تکفیری نبود، معلوم نبود  امروز زیارت اربعینی باقی باشد.


هنوز حافظه‌ی تاریخی امت اسلامی آنقدر ضعیف نشده که جان‌فشانی‌های مدافعان حرم در عراق و سوریه را فراموش کند؛ شیعه فراموش نخواهد کرد زمانی که حرم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه و عراق در خطر بود، کسانی که ادعای دفاعشان از شعائر گوش فلک را پر کرده، هیچ اثری از آنها دیده نمی‌شد و حتی یک شهید در راه دفاع از حرم ندادند!


| شناسه مطلب: 102557




اربعین یاداشت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران