نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

بعثه در اجرای برنامه های موسم اربعین همچون گذشته نقش آفرین خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه امسال برابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا زائران ایرانی در پیاده روی اربعین نمی توانند شرکت کنند، تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری همچون گذشته در اجرای برنامه های موسم اربعین در داخل کشور نقش آفرین بوده و کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ما وظیفه خود می دانیم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم هرجا که لازم است خدمت کنیم.


وی لزوم برنامه ریزی برای استفاده مطلوبتر از نیروی انسانی و توانمندی ها و ظرفیت های واحدهای مختلف بعثه در موسم اربعین را یادآور شد و اظهار داشت:  همه ما بعنوان یک مجموعه و خانواده باید تلاش کنیم این مراسم با اجرای برنامه های معنوی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرشور برگزار شود و ایران اسلامی بعنوان یک کشور پیشرو و معتقد به موازین اسلامی و اجتماعی درجهان بدرخشد.


بر پایه این گزارش، درآغاز این جلسه رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برنامه های پیش بینی شده برای موسم اربعین امسال در شرایط شیوع ویروس کرونا را بر شمرد و اظهار داشت: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برای اعزام مواکب سلامت جهت ارائه خدمات به زائران عراقی در حوزه سلامت و اصحاب رسانه برای پوشش این مراسم روادید سفر به عراق درخواست کرده ولی تاکنون پاسخی از مسئولان این کشور دریافت نکرده است.


حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی به تدارک برنامه‌ها در داخل کشور و سطح بین‌الملل از جمله همایش های منطقه‌ای و بین‌المللی درقالب وبینار، انتشار نشریه الکترونیکی به  زبان های مختلف، اجرای برنامه در پارک ارم ، برگزاری دو برنامه شبی با یمن و شبی با بحرین اشاره کرد و گفت: در روز19 صفر یک روز قبل از اربعین، قرائت زیارت اربعین و عزاداری حسینی در اداره‌ها و نهادها پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: در روز اربعین علاوه بر برگزاری برنامه های معنوی در بقاع متبرکه و اماکن زیارتی، طرح هرخانه یک حسینیه که در دهه اول محرم به صورت روضه خانگی برگزار شد، در دستور کار قرار دارد.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی با تاکید براینکه ستاد اربعین و کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در اجرای برنامه ها تابع مقررات و سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا است، تصریح کرد: درایران بمناسبت اربعین راهپیمایی برگزار نخواهد شد.


این جلسه با گزارش معاونت ها و مدیریت های بعثه مقام معظم رهبری در خصوص برنامه های حوزه خود در موسم اربعین ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: مجموعه بعثه در اربعین از تمام ظرفیت خود استفاده می کند و باید درعرصه خدمتگزاری حضور بیشتر و پررنگ تری داشته باشد. 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران