افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس

افتتاح نمایشگاه «پایان داعش» در موزه دفاع مقدس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از افتتاح و برپایی نمایشگاه دائمی «پایان داعش» در دوم مهرماه در موزه انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

ََبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره برپایی نمایشگاه «پایان داعش» گفت: یکی از مأموریت‌های تعریف شده در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث مقاومت و مدافعان حرم بود. زیرا حماسه بزرگی در منطقه رخ داد و دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و بشریت جریانی را ایجاد کردند و موجی از وحشت را در منطقه به راه انداختند و با خلق داعش و جریان تکفیری عملاً یک فضای تیره و تاری برای منطقه فراهم شد و قتل و غارت و وحشیگری آنها فاجعه بزرگی در جهان بود.


وی افزود: فرزندان رشید ایران اسلامی در قالب مستشاری به کشورهای  اسلامی کمک و این فضا را مدیریت کردند و همین باعث شد این فتنه با همه گستردگی‌اش خاموش و خفه شود و ما یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.


جعفری با بیان اینکه این حماسه نباید دراین مقطع بماند، بلکه باید برای نسل‌های آینده تبیین و تعریف شود که چه اتفاق و حادثه‌ای رخ داد و ابعاد آن و اهداف دشمنان چه بود، تصریح کرد: از دو سال گذشته پیگیر بودیم که موزه دفاع و مقاومت را ایجاد کنیم و همین طور بخشی را به داعش اختصاص دهیم تا بتوانیم عمق خباثت این جریان را به مردم و منطقه نشان دهیم.


وی ادامه داد: برای راه‌اندازی موزه و نمایشگاه «پایان داعش» بخشی از تجهیزات باقی مانده از داعش در کشور عراق و سوریه به دستور سردار سلیمانی به موزه انقلاب اسلامی منتقل شد و در این راستا بیش از صد جلسه هماهنگی صورت گرفت و مبانی کار تعریف شد و ما امروز بهترین و گسترده‌ترین غنایم جنگی داعش تجهیزات داعش اعم از خودروهای انتحاری، تجهیزات جهنمی و نظامی، کتب فقهی، کتب درسی و ... در تهران و در نمایشگاه «پایان داعش» داریم که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.


جعفری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی غرفه‌های کشورهای حوزه مقاومت در ابعاد مختلف مقاومت بیان کرد: مرحله بعدی تبدیل شدن این موزه به موزه دائمی است و خوشبختانه یکی از بی‌نظیرترین نمایشگاه‌های مقاومت در دنیا در موزه انقلاب اسلامی تشکیل شده است و از دوم مهرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسرنمای موزه برای بازدید عموم آزاد است و اگر شرایط اقتضا کند این نمایشگاه ادامه خواهد داشت.


وی در پایان یادآور شد: تعداد تجهیزات و ادوات جنگی داعش در این نمایشگاه بسیار زیاد است؛ بیش از ۶۰ مورد تجهیزات و امکاناتی است که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.




نظرات کاربران