علمای بحرینی در تجمع قم:

مسلمانان اجازه نمی‌دهند فلسطین به یک رژیم جعلی فروخته شود

جمعی از روحانیون بحرینی با برپایی تجمع اعتراض‌آمیزی در شهر مقدس قم، مخالفت خود را با امضای توافق سازش بین رژیم صهیونیستی و حکومت بحرین اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شیخ عبدالله الدقاق، عالم برجسته بحرینی در سخنرانی خود در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت: ما همواره علیه اسرائیل خواهیم ایستاد حتی اگر همه جهان با آن سازش کنند زیرا کشور عربی و اسلامی فلسطین را غصب و اشغال کرده است و تعامل با آن بر خلاف شریعت رسول خدا محمد (ص) است؛ هیچ مشروعیتی از سوی ما به آن داده نخواهد شد و هرگز ننگ را نمی‌پذیریم.


 شیخ الدقاق افزود: نام سازشگران به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت و ملت بحرین هرگز این توافق را نخواهد پذیرفت، هرقدر که فشارها زیاد باشد.


 شیخ محمد خجسته، عضو شورای علمای بحرینی نیز در سخنرانی خود گفت: سرنوشت توافق سازش نابودی است زیرا اراده ملت‌های ما، قدس را جز پایتخت ابدی فلسطین نمی‌بیند.


 وی افزود: دشمنان همواره تلاش کردند ملت‌های عربی را قانع کنند که صهیونیست‌ها دشمن نیستند و با هدف قرار دادن افکار عمومی مردم، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دشمن مطرح می کنند در حالیکه مهم‌ترین حامی آرمان فلسطین و قدس بوده است.


 شیخ خجسته تاکید کرد: اراده ملت بحرین و دیگر ملت‌ها اجازه نخواهند داد فلسطین به این رژیم جعلی فروخته شود.


 شیخ محمد المنسی، هم در این تجمع با محکوم کردن اقدام اخیر رژیم بحرین خطاب به مردم فلسطین گفت: وظیفه ملت‌ها این است که از حالت سستی و شکستگی بیرون روند و با عزت و عزیمت و اصرار، آرمان‌ها و خواسته‌های برحق خود را پیگیری کنند. این غده سرطانی به نام اسرائیل به وعده قرآن حتما از بین خواهد رفت.


 شیخ علی الکربابادی، دیگر سخنران این تجمع گفت: شتاب رژیم بحرین برای سازش با رژیم صهیونیستی به جای سازش و مدارا با ملت بحرین ننگی است که این رژیم برای خود به بار آورده است.


وی افزود: امت اسلامی باید از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کند زیرا همه ما در برابر یک دشمن وحشی ایستاده‌ایم که همه ما را هدف قرار داده است.


شیخ احمد امرالله هم در این تجمع با بیان اینکه هدف صهیونیست‌ها از هم گسیختن و شکستن اتحاد امت اسلامی است، گفت: رژیم‌هایی که با اسرائیل سازش کردند برده صهیونیست‌ها هستند و پروژه‌های تجاوزگرانه آنها را پیش می‌برند..


وی افزود: ملت سربلند بحرین یار و یاور ملت فلسطین است و این توطئه بزرگ برای تسلط بر امت اسلام نیازمند آگاهی و هوشیاری ملت‌های ما است زیرا دشمنان سرنوشت آنها و ثروت‌هایشان را هدف قرار داده‌اند.


 شیخ میرزا رمضان نیز در این تجمع اعتراضی تأکید کرد: وظیفه شرعی ما به عنوان یک مسلمان این است که با دشمنان خدا و ستمگران پیمان نبندیم و با آنها سازش نکنیم و وظیفه انسانی ما این است که به مظلومان یاری برسانیم و از آنها حمایت کنیم و این میراث اسلام و رسول خدا است که ما را از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سازش با آن باز می‌دارد.


 از سوی دیگر، ۲۳۰ نفر از روحانیون و علمای بحرین امروز ۲۸ شهریورماه در مخالفت با توافق سازش رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی، طوماری اعتراضی امضا و منتشر کردند.



به گزارش جمعیت الوفاق بحرین روحانیون بحرینی در متن این طومار با تأکید بر اصول دینی و مبانی ثابت امت اسلامی در مخالفت با سازش با رژیم اشغالگر قدس، بازپس‌گیری کامل حقوق و سرزمین مردم مظلوم فلسطین را حق ثابت آنها دانستند.


علمای بحرین در این طومارهمچنین تأکید کردند: قدس یک سرزمین اسلامی است که جایز نیست حتی یک وجب از آن یهودی‌سازی شود و بر همه امت اسلامی واجب است که از هیچ‌یک از این مبانی و اصول پا پس نکشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران