عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند

عراق و پاکستان اعزام زائران اربعین حسینی را بررسی کردند

سفیر عراق در پاکستان در دیدار با وزیر امور مذهبی این کشور گفت: بغداد به زودی دستور العمل ویژه ی سفر زائران پاکستانی به عراق برای حضور در اربعین حسینی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از بیانیه وزارت امور مذهبی پاکستان، «نور الحق قادری» روز پنجشنبه (27 شهریورماه) با حضور در سفارت عراق در اسلام‌آباد با «حامد عباس» سفیر عراق دیدار کرد.


در این بیانیه به نقل از سفیر عراق آمده است: دولت بغداد تا روزهای آینده سیاست جامع درباره نحوه سفر زائران پاکستانی به عراق برای حضور در گردهمایی عظیم اربعین حضرت امام حسین (ع) مطابق با تمهیدات بهداشتی را اعلام خواهد کرد.


طرفین درباره تسهیلات سفر اتباع پاکستانی به عراق در ایام اربعین و سایر اقدامات لازم بحث و تبادل نظر کردند.


سفیر عراق نیز وزیر امور مذهبی پاکستان را در جریان سیاست سفرهای زیارتی و تدابیر حفاظتی قرار داد. سیاست آتی دولت عراق درباره سفر زیارتی اربعین حسینی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت زائران خواهد بود.


وزیر امور مذهبی پاکستان خواستار اقدامات موثر برای حفاظت از سلامت اتباع پاکستانی در فرودگاه‌های عراق به ویژه در بغداد و نجف اشرف شد.


پیر نور الحق قادری افزود که دولت پاکستان نیز برای تسهیل سفرهای زیارتی اتباع این کشور درحال نهایی کردن سیاست جدید زیارتی است.


سالانه بیش از ۱۲۰ هزار شهروند پاکستانی برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عتبات عالیات در عراق از مسیر زمینی ایالت بلوچستان به این دو کشور سفر می‌کنند.


استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباط زمینی پاکستان به حوزه آسیای میانه و اروپا و نیز کشور عراق است.


با وجود همه گیری کرونا، آیین پیاده روی بزرگ اربعین حسینی بدون حضور زائران خارجی از جمله زائران جمهوری اسلامی ایران، چند روزی است که از جنوب عراق آغاز شده است و همزمان استان‌های واقع در مسیر حرکت زائران طرح‌های امنیتی و خدماتی ویژه اربعین را به اجرا گذاشته‌اند. 




نظرات کاربران