عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است
عضو شورای علمای شیعه بحرین:

روسیاهی در تاریخ تنها دستاورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

شیخ محمد حسن خجسته، عضو شورای علمای شیعه بحرین تأکید کرد: کشورهای امارات و بحرین از این عادی‌سازی روابط هیچ بهره‌ای نخواهند برد جز این که روسیاه شده و این موضع‌گیری ننگین در تاریخ ثبت می‌شود.

مراسم امضای قرارداد توافق بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین با صحنه‌گردانی آمریکا  ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید به امضای سران چهار طرف رسید. 


«عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین در توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مدعی شد، برقراری روابط با اسرائیل به معنای دست کشیدن از مسئله فلسطین نیست و در راستای حمایت از منافع عالی بحرین صورت گرفته است.


این اقدام که پس از اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی کشور امارات انجام شده است، با مخالفت شدید مردم، علما و گروه‌های مختلف در کشور بحرین روبه‌رو شد و همه ملت بحرین در محکوم کردن این اقدام یک صدا شدند.


شیخ محمد حسن خجسته از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین و عضو شورای علمای شیعه این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در ارتباط با تأثیر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی بر تحولات فلسطین تصریح کرد: عادی‌سازی روابط مسئله جدیدی نیست و این کشورها سال‌های زیادی است که با اسرائیل ارتباط دارند، هیئت‌هایی بین این کشورها و رژیم صهیونیستی در رفت و آمد بوده، مسئولین با یکدیگر تماس داشتند و میان آنها ارتباط وجود داشت.


وی با بیان این که این روابط تاکنون به صورت مخفی و غیرعلنی بود، اظهار کرد: این روابط امروز با یک امضای صوری در کاخ سفید علنی و آشکار شده و اتفاق جدیدی روی نداده است.


این روحانی بحرینی با طرح این سؤال که کشورهایی که امروز عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده‌اند، تاکنون چه اقداماتی برای آزادسازی سرزمین فلسطین انجام داده‌ و در کدام جنگ علیه اسرائیل شرکت کرده‌ و چند گلوله برای آزادی سازی فلسطین به سوی اسرائیل شلیک کرده‌اند، گفت: این کشورها تاکنون جز شرکت در نشست‌ها و صدور بیانیه‌های بی‌اثر و فاقد ارزش هیچ اقدام دیگری در این باره انجام نداده‌اند.


وی افزود: معتقدم اگر تاکنون کسانی در داخل فلسطین بودند که به این حکومت‎ها دل بسته بودند، اکنون برای آنها مسجل شد این حکومت‎ها کاری برای آنها انجام نمی‌دهند بنابراین باید به خداوند توکل کرده و بر فرزندان و قهرمانان خود داخل فلسطین و ملت‌های آزاده جهان تکیه کنند.


شیخ محمدحسن خجسته تأکید کرد: اطمینان دارم تحولی که در فلسطین روی خواهد داد، تحولی مثبت است و ملت فلسطین امروز فهمید که هیچ کمک و یاوری از سوی این حکومت‌ها ندارد، بنابراین بر خداوند، فرزندان و قهرمانان خود و آزادگان جهان تکیه می‎کنند و این یک اراده و اعتماد به نفس محکمی را در میان ملت فلسطین خلق می‌کند و در نهایت به نفع فلسطین و آزادسازی قدس خواهد بود.


وی در ادامه سخنان خود در رابطه با سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند "امارات با موافقت برای عادی سازی روابط با اسرائیل، به جهان اسلام، کشورهای عربی و کشورهای منطقه و فلسطین خیانت کرد. بی شک این خیانت چندان دوام نخواهد داشت، بیان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همانگونه که می‌دانید فردی عالم و آگاه به زمانه و بصیر هستند و با دیدی دقیق از مسائل سخن می‌گویند. برای فهم این دیدگاه باید به کشورهایی که اعلام عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده‎اند، بنگریم که در نهایت از این اقدام چه نفعی برده‌اند. هیچ چیز جز ننگ، خواری و گمراهی نصیب آنها نشده است. اکنون نیز کشورهای امارات و بحرین از این عادی‌سازی روابط هیچ بهره‌ای نخواهند برد جز این که روسیاه شده و این موضع‌گیری ننگین در تاریخ ثبت می‌شود.


این روحانی بحرینی تأکید کرد: اگر این کشورها گمان می‌کنند با این عادی‌سازی روابط می‌توانند از حمایت آمریکا و اسرائیل بهره‌مند شوند، باید بدانند آمریکا و اسرائیل نه تنها در سختی‌ها به کمک آنها نخواهند آمد بلکه آنها را به ذلت خواهند کشاند، همانگونه که با دیگران این کار را کرده‌اند.


وی با تأکید بر این که حکومت‌های بحرین و امارات از این اقدام پشیمان خواهند شد، خطاب به آنها گفت: به تاریخ نگاه کرده و تاریخ آمریکا و اسرائیل را با دقت بررسی کنید که آنها با نزدیک‌ترین هم پیمانان خود چه کرده‌اند.


شیخ محمدحسن خجسته در رابطه با هدف اصلی حکومت بحرین از عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی توضیح داد: کسی که با سیاست‌های منطقه آشنایی داشته باشد، به خوبی می‌داند که این حکومت‌ها از اراده و اختیار برخوردار نیستند و باید دستورات بالا را اجرا کنند.


وی افزود: امروز ترامپ و نتانیاهو به دنبال راهی هرچند خیالی برای قانع ساختن ملت‌های خود برای انتخابات هستند و لذا عادی‌سازی روابط را در پیش گرفته‌اند و دولت آمریکا به کشورهای منطقه دستور داده است که این مسئله را اعلام کنند. اجرای این سیاست با امارات و بعد هم بحرین و چراغ سبز محمد بن سلمان آغاز شد و این کشورها چاره‌ای ندارند جز این که دستورات آمریکا را اجرا کنند. چرا که در غیر این صورت حامی خیالی خود یعنی آمریکا را در برابر دشمن خیالی خود یعنی ایران از دست می‌دهند.


عضو شورای علمای شیعه بحرین با بیان این که حکومت آل خلیفه نماینده ملت بحرین نیست و ملت بحرین از این اقدام برائت جسته‌اند، تأکید کرد: کسی که تاریخ ملت بحرین را خوانده باشد می‌داند که مسئله فلسطین از ابتدا تا کنون در وجدان ملت بحرین ریشه داشته و در هیچ یک از انقلابهای بحرین، پرچم فلسطین بر زمین نیفتاد و در سخت‌ترین شرایط و شدیدترین سرکوب‌ها از سوی حکومت، پرچم فلسطین و تصاویر قدس در بحرین برافراشته ماند.
وی ادامه داد: کسی که موضع ملت بحرین را بنگرد، می‌بیند اجماعی بی‌نظیر داخل بحرین میان همه گروه‌ها و طوایف شکل گرفته است و امروز شیعه و سنی، اسلامگراها و غیراسلامگراها یک صدا فریاد می‌زنند، بحرینی‌ها بر ضد عادی‌سازی روابط هستند و آن را خیانت توصیف می‌کنند.


وی با بیان این که این عادی‌سازی روابط، اقدامی غیرقانونی و برخلاف خواسته ملت بحرین است، تصریح کرد: این اقدام، ملت بحرین را بر آزادسازی سرزمین فلسطین مصمم‌تر می‌کند. بله ما در قدس نماز خواهیم خواند اما نه در قدس اشغال شده بلکه به کوری چشم دولت‌هایی که اعلام عادی‌سازی روابط کرده‌اند در قدسی که از چنگال صهیونیست‌ها آزاد شده است، نماز خواهیم خواند.


شیخ محمدحسن خجسته در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با این که علمای مسلمان چگونه می‎توانند در برابر این توافق ننگین واکنش مؤثر داشته باشند، توضیح داد: موضع علمای مسلمان، موضعی روشن است و همه علمای مسلمان در حرمت ارتباط با اشغالگر اتفاق نظر دارند و این یکی از بدیهیات در شریعت اسلامی است. زیرا در دین اسلام غصب، حرام و تعامل با اشغالگر جایز نیست و حرمت عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر مورد اجماع همه مسلمانان است.


وی با بیان این که آزادسازی فلسطین امری واجب است، گفت: اکنون بر همه ما واجب کفایی است که اگر این امکان را داریم برای آزادسازی فلسطین تلاش کنیم و هرکس که در این راه جان خود را از دست دهد، شهید است.


این روحانی شیعه بحرینی تأکید کرد: امروز همه علما باید موضع خود در رد عادی‌سازی روابط را آشکارا و با صدای بلند بیان کنند و با همه توان و همه امکانات خود به حمایت از جنبش‌های مقاومت در عالم برای مبارزه با این رژیم غاصب و آزادسازی فلسطین و قدس شریف برخیزند.


وی افرود: علمای مسلمان امروز باید تعارفات را کنار بگذارند و با صدای بلند حمایت خود از همه گروه‌های مقاومت را اعلام کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران