آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله هاشمی‌ گلپایگانی دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله سید هاشم هاشمی گلپایگانی از اساتید حوزه علمیه و از شاگردان آیت الله حسینی شاهرودی و آیت الله سیستانی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله سید هاشم هاشمی گلپایگانی از اساتید حوزه علمیه روز گذشته بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

بر اساس این گزارش، این استاد برجسته حوزه علمیه سال های اخیر از بیماری پارکینسون رنج می بُرد و به دلیل وخامت بیماری در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بستری شده بود.

آیت الله سید هاشم هاشمی گلپایگانی در سال ۱۳۲۸ هجری شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد و سال ۱۳۴۰ هجری شمسی و در سن ۱۲ سالگی وارد حوزه علمیه شد. وی سال ۱۳۵۰ هجری شمسی از دانشگاه فقه فارغ التحصیل شد و در حوزه نجف مقدمات و سطوح را به پایان رساند و در دروس خارج فقه و اصول مرحوم آیت الله العظمی خویی و آیت الله العظمی سیستانی حاضر شد که بعضی از تقریرات درس ایشان به چاپ رسیده  است.(تعارض ادله شرعیه)

این عالم ربانی چند ماه در زندان های صدام اسیر بود و پس از آن در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی به قم آمد و در حوزه علمیه قم در درس های خارج فقه و اصول مرحوم آیات عظام گلپایگانی، حسینی شاهرودی، وحید خراسانی و میرزا جواد تبریزی حاضر شد و نیز از همان زمان درس های سطح و خارج فقه و اصول را تدریس می کرد.

تألیفات زیادی در علوم مختلف از جمله فقه، اصول، تاریخ و کلام از این استاد برجسته حوزه علمیه به جای مانده است.


| شناسه مطلب: 102603




هاشمی گلپایگانی



نظرات کاربران