نشست علمی «امام سجاد علیه السلام و بقیع» برگزار شد

نشست علمی «امام سجاد علیه السلام و بقیع» از سوی پژوهشکده حج و زیارت با حضور محققان و پژوهشگران حوزه علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست علمی «امام سجاد علیه السلام و بقیع» از سوی پژوهشکده حج و زیارت با حضور محققان و پژوهشگران حوزه علمیه در محل ساختمان شماره 2 حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.


در ابتدای جلسه دکتر علی اکبر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت، ضمن خوشامدگویی به حاضران، ایام شهادت امام چهارم شیعیان حضرت زین العابدین، سیدالساجدین را تسلیت گفت و ابراز کرد: پس از تشکیل واحد بقیع­پژوهی در پژوهشکده حج و زیارت، پژوهشکده توجه بیشتری به بقیع و ائمه مدفون در بقیع داشته است و حجت الاسلام محمدسعید نجاتی، مسئول این واحد، اهتمام ویژه­ای به پیشبرد اهداف این واحد دارد و این واحد بحمدالله از پویایی خوبی برخوردار است.


وی افزود: تخریب آثار اسلامی توسط وهابیت، باعث از بین رفتن میراث اسلامی است و تنها متعلق به یک مذهب خاص نیست و چرایی هدم این آثار، پرسشی است که ذهن تمام مذاهب اصیل اسلامی را به خود مشغول کرده است.


رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: این مطالبه حقی است که باید ذهن عالم اسلام را بدان معطوف کرد و پژوهشکده قصد دارد در ایام موالید و شهادت ائمه بقیع (ع) اقدام به برگزاری نشست و رونمایی از آثاری که در این زمینه در دست انجام دارد، بپردازد و امروز پژوهشگرانی که در مقاله شان در ویژه نامه فصلنامه علمی ترویجی میقات حج درباره بقیع به چاپ رسیده است، مقاله خود را ارائه خواهند کرد.


در ادامه این نشست هر یک از محققان و پژوهشگران حوزوی نظرات خود را درباره موضوع این نشست ارائه کردند.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران