تدابیر پیشگیرانه سازمان بهداشت جهانی برای مراسم اربعین در کربلا

نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق، برنامه‌های پیشگیرانه این سازمان برای روز اربعین در استان کربلا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر «ادهم اسماعیل»، نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق روز یک‌شنبه(30 شهریور ماه) اعلام کرد که این سازمان در ایام اربعین، کمپین‌هایی با هدف جلوگیری از بیماری کرونا در میان خیل زائران در استان کربلا برگزار می‌کند.

وی هنگام زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در کنفرانس خبری گفت: علت سفر من به شهر مقدس کربلا، هماهنگی با مسئولان آستان مقدس حسینی(ع) برای اجرای کمپین‌های ویژه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به زائران برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، همزمان با نزدیک شدن به زیارت میلیونی اربعین حسینی است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق افزود: هدف این کمپین‌ها، آگاهی‌بخشی درباره شایعات مغرضانه‌ای است که درباره این ویروس منتشر شده است و همچنین ترغیب زائران و شهروندان به رعایت نکات بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه از جمله پوشیدن ماسک و ضدعفونی مستمر است و همچنین در این کمپین‌ها از افرادی که دارای علایم باشند، اما قادر به مراجعه به بیمارستان نباشند، تست کرونا گرفته می‌شود و داروی رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

دکتر ادهم اسماعیل درباره اوضاع عراق در بحران کرونا گفت: وضع کنونی عراق نگران‌کننده است، اما هنوز به مرحله قرمز و بحرانی نرسیده است. پنجاه درصد از ظرفیت بیمارستان‌های وزارت بهداشت عراق پر شده است و ما درباره فرا رسیدن فصل سرما و زمستان نگرانیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت درخصوص حضور میلیونی زائران در ایام اربعین در عراق، بدون اجرای تدابیر پیش‌گیرانه ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر تدابیر کرونایی رعایت نشود، شاهد افزایش شمار مبتلایان به این ویروس خواهیم بود و زائرانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و افراد مسن در صورتی که اصرار به انجام زیارت دارند، باید مراقبت بیشتری داشته باشند.
 
گفتنی است امسال عراق، ورود زائران خارجی برای زیارت اربعین به این کشور را ممنوع کرده و مراسم امسال صرفاً با حضور زوار عراقی برگزار می‌شود. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران