افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال

افتتاح بخشی از مقام تل زینبیه در اربعین امسال

مقام تل زینبیه که قسمتی از پروژه صحن عقیله حضرت زینب (س) در کربلا محسوب می شود، قبل از عاشورای سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، به نقل از آستان قدس حسینی مسئول بخش پروژه های فنی مهندسی این آستان گفت: اربعین امسال قسمتی از صحن حضرت زینب (س) افتتاح خواهد شد تا محبین اهل بیت (علیهم السلام) بتوانند به مقام تل زینبیه مشرف شوند. 


وی در ادامه اظهار داشت: مقام تل زینبیه قبل از توسعه و بازسازی سیصد متر مربع بود و قرار است به سه هزار متر مربع افزایش یابد.


توسعه و بازسازی این مکان با استفاده از کاشی کربلایی معرق کاری شده و نقوش اسلامی در دست اجرا است.


در طرح جدید مقام تل زینبیه فضای وسیعی برای عبادت آقایان و بانوان در نظر گرفته شده که با نقوش اسلامی مزین گردیده است.


آستان مقدس حسینی با اجرای نقوش اسلامی کوشیده است تا هویت کهن این مقام را در خاطر اهالی کربلا و زائران زنده نگاه دارد.


گفتنی است که با توجه به شرایط پیش آمده از انتشار ویروس منحوس کرونا، کشور عراق در اربعین امسال، زائر خارجی نخواهد پذیرفت و این مراسم معنوی با حضور زائران عراقی برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران