تردد زائر و مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان ممنوع است

فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان برای تردد زائران و مسافران بسته است و هیچ‌گونه ورود و خروجی از این مرزها انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مرادعلی تاتار در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام رسمی دولت عراق مبنی بر نپذیرفتن زائران و مسافران به منظور حفظ سلامتی آن ها، مرزهای خسروی و پرویزخان بسته است.


وی از مردم خواست تا به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند زیرا در شرایط کنونی امکان حضور زائران در عراق مهیا نیست و امکان تردد به شهرهای مذهبی عراق در آستانه اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی وجود ندارد.


فرماندار قصرشیرین گفت: باتوجه به قرمز بودن وضعیت تمامی استان های کشور به لحاظ همه گیری ویروس کرونا در شرایط کنونی و باتاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ پروتکل های بهداشتی از همه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) درخواست می شود که از سفر و مراجعه به مرزها خودداری کنند زیرا عراق تمامی گذرگاه های خود را با ایران بسته است و هیچ مجوزی برای خروج افراد از مرزهای کشورمان به سمت عراق صادر نمی شود.


تاتار اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا تبعات جبران ناپذیری را برای سلامت جامعه در بر دارد از این رو زائران حسینی به منظور قطع زنجیره کرونا و برای همکاری و همراهی با کادر درمان که تلاش های شبانه روزی دارند امسال اربعین را به شکلی متفاوت در منازل خود به عزای حسینی خواهند پرداخت.


وی گفت: از مردم کشورمان درخواست می کنیم که به قصرشیرین و مرز خسروی سفر نکنند چون راه بسته است و سفر در شرایط قرمز کرونایی تنها سلامت آن ها را به مخاطره می اندازد.


قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.   


مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.




نظرات کاربران