دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود

دفاع مقدس از آنتن رادیوزیارت زنده می‌شود

دفاع مقدس دورانی ماندگار از عمر چهل و دو سال انقلاب و برگ زرینی در تاریخچه انقلاب اسلامی است. اما آنچه این دوران را ماندگار کرده علاوه بر مجاهدت‌های ایثارگران و رزمندگان، جهاد رسانه ای و ثبت و ضبط و بازآفرینی آن مجاهدت‌ها برای نسل قبل، فرزندان آنان(نسل فعلی) و نسل آینده که آن زمان را درک نکرده اند؛ بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، امسال رادیو زیارت با هدف ثبت و ضبط ایثارها، رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان دفاع مقدس و انتقال آن به نسل امروز به‌عنوان الگویی موفق در راه حراست و حفاظت از کیان و خاک میهن اسلامی و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برنامه های متنوع و جذابی را تدارک دیده است.


از جمله این برنامه ها به شرح زیر است:


رسم عاشقان عنوان ویژه برنامه ای است که با ساختار ترکیبی نمایشی در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه ای تهیه می شود. رسم عاشقان بصورت زنده و هر شب قبل از اذان مغرب ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه از شبکه رادیویی زیارت پخش می شود.


این برنامه با هدف تشویق و ترغیب جمعیت مخاطب به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به شهدا و پاسداشت نام یاد آن عزیزان در جامعه و آشنایی با آثار نوشتاری و صوتی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در هر برنامه یک اثر نوشتاری را معرفی کرده و یک نمایش کوتاه بر گرفته از آن کتاب تولید و پخش می کند.


همچنین گفت‌وگویی با شخصیت های اصلی کتاب داشته و همچنین گفتگوی زنده با سرداران دوران دفاع مقدس انجام می شود. رسم عاشقان توسط محمدجواد دهقان و با طبقه "ب" تهیه و تولید می شود.


کربلای جبهه ها ویژه برنامه ای است از رادیو زیارت که به واکاوی و تبیین دفاع مقدس می پردازد. این برنامه با شعار همه رزمنده ایم به مناسبت هفته دفاع مقدس در گروه زیارت و فرهنگ و سیره رضوی رادیوزیارت و تهیه می شود. این برنامه با ساختار کلامی پیامی و با هدف آشنایی هر چه بیشتر جامعه با سیره و راه و روش زندگی شهدا، پاسداشت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس و تحلیل و تشریح معنویت و اهل بیت در دفاع مقدس تهیه و پخش می شود.


در کربلای جبهه ها به موضوعات و سوالاتی همچون چرا در جنگ از نمادهای دینی استفاده می شد؟ چرا شعرا شعرهایی با محتوای اهل بیتی داشتند؟ چرا عملیت ها با اسم ائمه اطهار علیهم السلام بود؟ آموزه های دفاع مقدس و ارتباط آن با آموزه های اهل بیت علیهم اسلام چیست؟ چرا این جنگ تحمیلی را دفاع مقدس می نامیم، دین و تاثیر آن در دفاع مقدس، ارتباط شهدا و دفاع مقدس با حماسه کربلا، بررسی وصیت نامه های شهدا در پیروی از راه ولایت و امامان، بررسی ارتباط پشتیبانی جبهه ها در پیشبرد دفاع مقدس، حمایت مادرها از فرزندان در اعزام به جبهه ها، راهکارهایی برای آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس و راز پیروزی ما در دفاع مقدس می پردازد.


در کربلای جبهه ها از حضور فرماندهان دفاع مقدس نیز بهره برده می شود. میهمانان این برنامه عبارتند از: دوشنبه ۳۱ شهریور امیر آذریان فرمانده قرارگاه منطقه ای نزاجا، سه شنبه اول مهر سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن،  چهارشنبه دوم مهر امیر مصطفوی فرمانده نهاجا، پنجشنبه سوم مهر  سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا، جمعه چهارم مهر امیر مستشاری فرمانده لشکر ۷۷،  شنبه پنجم مهر سردار جانثار فرمانده مرزبانی، یکشنبه ششم مهر  سردار یوسف علیزاده مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس. کربلای جبهه ها توسط مهدیه دولت نیا در ۷ قسمت تولید می شود که هر روز از ساعت ۱۳:۱۵   با مدّت ۴۰ دقیقه از رادیوزیارت پخش می شود.


علاوه بر برنامه های فوق صحن زندگی به بررسی زندگی رزمندگان در ایام دفاع مقدس و نحوه مدیریت خانواده و تاثیر این شیوه بر افزایش توانمندی آنان و تبدیل تهدید ها به فرصت و نقاط ضعف به قوت توسط همسران رزمندگان می پردازد. همچنین برنامه صبح و زیارت و سقاخانه نیز با تاثی از رویکرد دفاع مقدس به تاثیرات سیره و روش ائمه معصومین بر ظلم ستیزی و افزایش روحیه ایثار و شهادت طلبی و دفاع از حرم ائمه معصومین علیهم السلام و مدافعین حرم می پردازد.


شبکه رادیویی زیارت علاوه بر تولیدات جدید، برنامه های خانه ام اینجاست در ۷ قسمت ۲۵ دقیقه ای، سنگر به سنگر در ۷ قسمت ۱۰ دقیقه ای، شاعران عشق در ۷ قسمت ۲۰ دقیقه ای، مستند فرماندهان در ۷ قسمت ۲۵ دقیقه ای، نت عاشقی در ۷ قسمت۵ دقیقه ای، شاهد در ۷ قسمت ۵ دقیقه ای و نیمه پنهان ماه در ۸ قسمت ۳۰ دقیقه ای را نیز برای پخش در این ایام درنظر گرفته است.




نظرات کاربران