هم افزایی مراکز و موسسات پاسخگویی به سؤالات و شبهات

نشست "هم افزایی مراکز و موسسات پاسخگویی به سؤالات و شبهات؛ با تأکید بر نیازهای روز در عرصه بین الملل" به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قم برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست "هم افزایی مراکز و موسسات پاسخگویی به سؤالات و شبهات؛ با تأکید بر نیازهای روز در عرصه بین الملل" به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با سخنرانی آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل این مجمع در نمازخانه ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر قم برگزار شد.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سخنرانی خود خواستار استفاده حداکثری از فضای مجازی و سایبری در امر پاسخ به شبهات شد و گفت: در مقابل امپراتوری رسانه ای که هزاران شبهه ایجاد می کند باید با تمام قوا حاضر شویم.


وی با تأکید بر اینکه این جلسات باید "خروجی محور" باشد، افزود: برای بالا رفتن کیفیت در پرسش به پاسخ ها، باید بر "مخاطب شناسی" تأکید ویژه داشته باشیم.


بر پایه این گزارش، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین «عباس جعفری فراهانی» رئیس "اداره بررسی سؤالات و پاسخ به شبهات مجمع جهانی اهل بیت(ع)" گزارشی از فعالیت های دیرپای این مجمع در عرصه پاسخ به سؤالات و شبهات دینی ارائه کرد.


«سید کاظم زعفرانچیلر» مدیر سایت پرسش و پاسخ مفتاح (وابسته به مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام)، «سید محمد حسینی قزوینی» رییس مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج)، «پورمدنی» از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، «وحید علیان نژاد» از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی، «اخوان» از مرکز فرهنگی و رسانه ای الإسلام الأصیل، «علی الحسون» از مرکز الأبحاث العقائدیة، «کوثری» از مؤسسه دارالإعلام، «حسن مسلمی» از جامعة المصطفی(ص) العالمیة، «حائری پور» از مؤسسه آینده روشن، «علی اکبر ضیائی» از پژوهشکده حج و زیارت، «اصلانی» نماینده مؤسسه فرهنگی دارالعرفان (وابسته به استاد حسین انصاریان) و «کاویانی» از پرسمان دانشگاهیان دیگر سخنرانان این نشست بودند که ضمن بیان گزارشی از فعالیت مجموعه های خود، پیشنهادهایی برای بهبود پاسخ به شبهات دینی در فضای مجازی و در عرصه بین الملل ارائه کردند.


بنابراین گزارش، علی اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت نیز گزارش جامعی از پژوهشهای این پژوهشکده در حوزه پاسخگویی به شبهات ارائه کرد و گفت: تاکنون قریب به ۳۰۰ کتاب در موضوع پاسخگویی به سوالات و شبهات اهل سنت و وهابیت در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تولید و به چاپ رسیده است.


رئیس پژوهشکده حج و زیارت در ادامه با تأکید بر اینکه نباید شبهات متوجه به تشیع را صرفاً از طرف وهابیت دانست، افزود: ضرورت دارد به فعالیت‌های فرق و مذاهب مختلف، همچنین برخی مراکز وابسته به غرب توجه و آخرین شبهات استخراج و به روزرسانی شود.


وی در پایان برنامه ریزی برای پاسخ به شبهاتی را که از طرف عصب‌شناسان، زیست‍ شناسان، برخی جریان‌های فکری مانند قرآنیون و ... مطرح می شود، ضروری دانست.




نظرات کاربران