سرپرست حجاج ایرانی:

دشمن امروز با دشمن دوران دفاع مقدس در دشمنی تفاوت ندارد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه دشمن امروز با دشمن دوران دفاع مقدس در دشمنی تفاوت ندارد، تاکید کرد: باید هوشیار و چشم به فرمان و اشاره دست رهبرعزیزمان باشیم تا مشکلی برای کشور ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، به بیان فضیلت جهاد و وظیفه جامعه اسلامی، رهبری امام امت(رض) ودفاع مقدس و وظیفه امروزجامعه پرداخت.


سرپرست حجاج ایرانی که درجمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت سخن میگفت با استناد به آیات قرآن و روایات معصومان اظهار داشت: جهاد و مقاومت در راه دین ارزشمند است و اگر با نگاه و نیت خالص اتفاق بیفتد، ماندگار خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با بیان اینکه رزمندگانی که در راه خدا جهاد، قتال ودفاع کنند محبوب خداوند هستند، افزود: پایمردی از ویژگی‌های برجسته رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود، آنها بنیان مرصوص بودند، نمی لرزیدند، نمی ترسیدند و شب عملیات از بهترین شب‌های حضورشان درجبهه بود و چون به تکلیف عمل می‌کردند، محبوب خدا بودند.


وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) درباره جهاد در راه خدا می فرماید: « الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ - جهاد دری از در‌های بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است»، گفت: جهاد از نظر معنوی بسیار ارزشمند است وجهادگر باید ولی و دوست خدا باشد.


حجت الاسلام والمسلمین  نواب با بیان اینکه پاکی در جبهه ها برای جهاد بود و معنویتی که عطر شهدا در هر کوی برزن پخش می کرد، نتیجه همین جهاد بود، اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دفاع مقدس برای سالیان دراز، کشور را از خدعه دشمنان مصون کرد.


وی افزود: جهاد سپری است که امنیت ایجاد می کند و امنیت امروز کشور، نتیجه فداکاری همان عزیزانی است که آن ها افتادند تا ما نیفتیم، آن ها فداکاری کردند تا امروز ما به خون آن‌ها تکیه کنیم.


سرپرست حجاج ایرانی، شرایط هشت سال دفاع مقدس و مقابله با رژیم صدام را یک جنگ تمام عیار و نابرابر برشمرد و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهایی که درمنطقه هراس داشتند انقلاب اسلامی در آن کشورها الگو شود، با شرق و غرب همدست شدند و علیه نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران به جنگ برخاستند، اما با هدایت‌های حکیمانه امام راحل، رزمندگان مخلص خدا با توکل به پروردگار این پیروزی بزرگ را برای ایران اسلامی رقم زدند.


وی با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی ارتجاع عرب از رژیم بعثی درهشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: متاسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی به جای اینکه به حمایت کشور مظلوم اسلامی برخیزند با دشمنان ما همدست شدند و تمام تلاش آن‌ها این بود که انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند، این درحالی است که طبق صریح قرآن باید به دنبال حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم می بودند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عین‌الاسد را یکی از پیروزی‌های بزرگ نظام اسلامی دانست و یادآور شد: حمله به عین الاسد با ضرب دست امام و رزمندگان اتفاق افتاد و آمریکا می دانست اگر واکنشی انجام دهد به شدت پاسخ آن داده خواهد شد.


وی مقاومت امام خمینی (ره) دربرابر فشارهای جهانی را بسیار ستودنی برشمرد و تصریح کرد: امام امت از سال 1359 تا 1368 در برابر تمام سختی‌ها مقاومت کردند، زیرا به وعده های الهی ایمان داشتند و اعلام کردند در رابطه با عملکردمان درباره جنگ یک لحظه هم پشیمان نیستیم، زیرا ایشان به دستاوردهای جنگ کاری نداشتند، بلکه می‌گفتند ما برای انجام وظیفه جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن است.


سرپرست حجاج ایرانی عمل به دستورات خدا در دوران دفاع مقدس را اصلی‌ترین وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس تجربه فراوانی کسب کردیم و به رشد و خلاقیت رسیدیم، استعدادها شکوفا شدند و چهره دوستان و دشمنان افشا و انقلاب اسلامی به جهان صادر شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه امروز مردم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز راه روشن است، باید بدانیم برخی دشمنان برای اینکه دستاوردهای بزرگ اسلام و انقلاب را زیر سئوال ببرند، هر روز شبهه‌ای را مطرح می ‌کنند و این شبهات تازگی ندارد، امروز برخی همان نیرنگ زمان امام علی (ع) را به کار می برند تا این پیروزی بزرگ را مکدر کنند و حتی از طریق برخی رسانه های خارجی  شبهات را گسترش می دهند.


وی تاکید کرد: دشمن امروز با دشمن دوران دفاع مقدس در دشمنی تفاوت ندارد، همان گونه که دشمن اموی دوران علی (ع) با دشمن امروز نیز که همان خط را دنبال می کنند، یکی است. همچنان که آنان عمار را شهید کردند امروز شاهد تخریب مقبره عمار توسط گروهک داعش در سوریه هستیم، امروز خط بنی امیه و خط علوی تا دامنه حشر وجود دارد، بنابراین باید هوشیار و چشم به فرمان و اشاره دست رهبرمان باشیم تا مشکلی برای کشور بوجود نیاید.


حجت‌الاسلام و المسلمین نواب همچنین سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی را حاوی همه محورهای لازم درباره دفاع مقدس دانست و در جملات پایانی خود یادی از شهید شوشتری کرد و گفت: از شهید شوشتری یادی کنیم که گفت، دیروز از هر چه بود گذشتیم، امروز از هر چه بودیم گذشتیم. آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود. جبهه بوی ایمان می داد و اینجا ایمانمان بو می دهد. آنجا بر درب اتاقمان می نوشتیم یاحسین فرماندهی از آن توست؛ الان می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید.


این گزارش حاکیست، درادامه این آیین پخش دو کلیپ در بزرگداشت دفاع مقدس و در گرامیداشت رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی فضای معنوی و روحانی خاصی به این مراسم بخشید.


این آیین با سخنان آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت ادامه یافت. وی هشت سال دفاع مقدس را دانشگاهی برای بروز استعداد های این ملت دانست و گفت: مدیریت جهادی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خود را نشان داد و هر رزمنده ای استعدادی را که داشت عرضه کرد.


وی با اشاره به مجاهدت های شهید پیچک درجبهه های غرب، افزود: در دفاع مقدس  صحنه های عقلانیت به همراه شور و شعور و ایثار و فداکاری رزمندگان ، پیروزی های بزرگی برای نظام و ملت مسلمان ایران رقم زد.


رئیس سازمان حج و زیارت ایمان، صبر، استقامت، تلاش خستگی ناپذیر و عمل بر اساس تکلیف را از ویژگی های بارز رزمندگان اسلام برشمرد و اظهار داشت: گسترش فرهنگ حج و ارزشهای معنوی و دینی می تواند در بزنگاههای این کشور و ملت زیبایی هایی مانند هشت سال دفاع مقدس را رقم بزند.


وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه حج وزیارت راه امام، رهبری و شهدای عزیز را با خدمت صادقانه در مسیر راه آن بزرگواران و تداوم ارزش های دینی و معنوی ادامه دهد.


این گزارش حاکیست درپایان این مراسم با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از جانباز 70 درصد عباس عرفانی راد، آزاده سرفراز محمود خدری و فرزند شهید عزیزی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل بعمل آمد. 




نظرات کاربران