بازگشایی درهای خانه خدا از ۱۷ صفر

خانه خدا که با شیوع کرونا بسته شده بود، با تصمیم مسؤولان سعودی قرار است از ۱۷ صفر با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی و عمره مفرده با اعمال محدودیت و فقط برای ساکنان عربستان برقرار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با شیوع کرونا درهای خانه خدا از اوخر سال گذشته به روی زائران بسته بود و فقط کارکنان مسجدالحرام امکان تشرف به خانه خدا و اقامه نماز جماعت در این مکان مقدس را داشتند.


اکنون با وجود اینکه همچنان آمار مبتلایان به کرونا در عربستان بالا است، مسؤولان سعودی تصمیم به برقراری سفرهای عمره مفرده گرفته‌اند؛ به طوری که بر اساس اعلام  مسؤولان  وزارت کشور عربستان، از ۱۷ صفر عمره مفرده با رعایت نکات بهداشتی و ظرفیت محدود در هر دوره برقرار خواهد شد.


البته قرار است تا پایان امسال ادای مناسک عمره مفرده فقط برای ساکنان عربستان امکان‌پذیر باشد و همچنان عربستان از پذیرش زائر خارجی برای عمره مفرده هم معذور است.


علاوه بر این، سعودی‌ها درصدد طراحی یک سایت برای ثبت‌نام از علاقه‌مندان به عمره مفرده هستند تا افراد با نظم و فاصله اجتماعی و همچنین رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از کرونا به زیارت خانه خدا بپردازند.


به گزارش فارس، خانه خدا از سال گذشته با شیوع کرونا با اعمال محدودیت باز بود؛ به طوری که ابتدا نرده‌هایی اطراف خانه خدا نصب شد تا زائران به کعبه نزدیک نشوند. اما با اوج‌گیری کرونا درهای خانه خدا به روی زائران بسته و عمره مفرده هم لغو و فرودگاه‌های عربستان نیز تعطیل شدند. امسال نیز عربستان حج تمتع را برای زائران سایر کشورها لغو کرد و حج ۱۴۴۱ با رعایت فاصله و نکات بهداشتی برای تعداد محدودی از ساکنان عربستان برگزار شد.




نظرات کاربران