مشارکت 3 هزار نیروی الحشد‌ الشعبی در طرح امنیتی اربعین

طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) در استان دیالی عراق نهایی شد و سه هزار رزمنده سازمان الحشد الشعبی در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «احمد التمیمی» از سران سازمان الحشد الشعبی توضیحات جدیدی درباره طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) در استان دیالی ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: «طالب الموسوی» فرمانده محور دیالی در سازمان الحشد الشعبی نشست امنیتی گستره‌ای با سرتیپ «حامد الشمری» فرماندهی پلیس و سایر تشکیلات امنیتی این استان برای بررسی محورهای طرح زیارت اربعین حسینی (ع) و وظایف محوله به این تشکیلات در محورهای مشخص شده در اتاق عملیات داشت.

التمیمی در ادامه افزود: این نشست مفید بود و طی آن بر سر محورهای مختلف این طرح توافق شد و قرار شد که الحشد الشعبی با سه هزار نیرو و رزمنده خود به صورت فعال در این طرح مشارکت داشته باشد و ضمن صیانت از بخش‌های مختلف، تامین امنیتی راه‌های زمینی متعدد را برعهده گیرد تا مانع هرگونه تعرض به زائرانی که با پای پیاده در حال حرکت به سوی کربلای معلی هستند تا در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند، شوند.

وی توضیح داد که این ششمین سال متوالی است که الحشد الشعبی در طرح امنیتی ویژه اربعین شرکت دارد و امسال در مقایسه با سالهای پیش هم محورهای سپرده شده به این سازمان و هم شمار رزمنده‌های آن بسیار بیشتر است.

۲۰ صفر هر سال مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در  کربلا با حضور میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی برگزار می‌شود. مرزهای عراق هر ساله در آستانه  این روز، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند. اما امسال شیوع ویروس کرونا  بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی  از جمله پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار داده و بغداد اعلام کرده که امسال تنها میزبان زائران ساکن عراق است.

استان دیالی نیز امسال از دو هفته پیش برای تامین امنیت هزاران زائری که قصد دارند با پای پیاده به کربلا بروند، در حالت آماده‌باش قرار دارد.

پیش‌تر، تیپ ۲۶ سازمان الحشد الشعبی عراق از طرح زودهنگام خود به منظور تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) با استفاده از پهپاد و فراخوان برای آماده‌باش پنج هزار نیروی ذخیره  خبر داد و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یک طرح ویژه  زودهنگام برای تدارک مراسم اربعین حسینی (ع) تدوین کرده است که شامل بخش‌های خدمات، امنیت، پزشکی و بهداشتی و سایر امور با هماهنگی طرف‌های رسمی است.


| شناسه مطلب: 102664




اربعین عراق



نظرات کاربران