ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا

ورود عراق به مرحله خطرناک ابتلا به کرونا

مقام‌های عراقی با ابراز نگرانی از جهش کرونا، اعلام کردند که تداوم آمار بالای ابتلا نشان دهنده ورود این کشور به مرحله خطرناک ویروس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، معاون وزیر بهداشت و محیط زیست عراق روز جمعه (4 مهر ماه) در بیانیه‌ای نگرانی خود را از ادامه آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ابراز کرد.

«حازم الجمیلی» گفت که آمار بالا بدون کاهش قابل توجه بیانگر شاخص و چالش خطرناک ویروس بوده که اعمال نشدن مجازات‌های متخلفان دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به جهش ابتلا به کرونا در عراق  شده است.

الجمیلی توضیح داد: با وجود افزایش بهبودی‌ها، عراق هنوز شاهد موارد ابتلا است که این ناشی از پایبند نبودن شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی و اقدام‌های پیشگیرانه است.

معاون وزیر بهداشت عراق این وضعیت را نشانه دلسرد کننده در مبارزه با همه گیری کرونا توصیف و اشاره کرد که بسیاری از کشورهای جهان شاهد کاهش شاخص مبتلایان بوده‌اند، اما عراق همچنان با افزایش ابتلا به این ویروس مواجه است.

وی تاکید کرد که این مساله، اقدام علیه متخلفان و کسانی را که از ماسک استفاده نمی‌کنند و به فاصله گذاری اجتماعی بی توجه هستند، ضروری کرده است.

عراق که در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شیوع کرونا بوده است، چهارشنبه گذشته پس از هفت ماه از آغاز همه گیری، رکورد تازه‌ای در ابتلا به این ویروس ثبت کرد.

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در این باره اعلام کرد که پنج هزار و ۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که بالاترین میزان ابتلا از زمان شیوع این بیماری همه گیر است.

رکورد پیشین ابتلا به کرونا در عراق ۱۴ شهریور گذشته با شناسایی پنج هزار و ۳۶ مورد جدید ثبت شد.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در حالی است که مقررات و محدودیت‌های اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس، بستن‌های گذرگاه‌های مرزی و کاهش نیروها و ساعات فعالیت‌های اداری در عراق همچنان ادامه دارد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، تاکنون از 341 هزار و 699 مورد ابتلا، 273 هزار و 266 مورد بهبود یافته و هشت هزار و 867 مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.




نظرات کاربران