عواقب انحراف خواص در جامعه عواقب انحراف خواص در جامعه عواقب انحراف خواص در جامعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عواقب انحراف خواص در جامعه عواقب انحراف خواص در جامعه عواقب انحراف خواص در جامعه عواقب انحراف خواص در جامعه عواقب انحراف خواص در جامعه

عواقب انحراف خواص در جامعه

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عواقب انحراف خواص جامعه ابراز داشت: اگر خواص دچار انحراف شدند، جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در سخنان آدینه ای خود با اشاره به آسیب های دینداری انسان گفت: یکی از نکات مهمی که مؤمنان باید توجه داشته باشند این است که باید آسیب های تهدیدکننده دینداری را بشناسند و با آن مقابله کنند.


رئیس هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری افزود: اگر انسان از این موضوع غفلت کند جز پوسته ای از دین باقی نخواهند ماند، دین برنامه زندگی است و از مجموعه هایی تشکیل شده و در حوزه اعتقادی، اخلاقی و احکام دارای کارکرد است، آسیب ها در حوزه اعتقادی مسأله التقاط در باورها است، در حوزه اخلاق هم باید مراقبت کنیم تا دچار انحطاط و کج روی نشویم.


دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید با تمام وجود به مجموعه دین بنگریم و آسیب ها را از سر راه برداریم، اظهار داشت: گاهی دینداری انسان ها فصلی، مقطعی و متناسب با شرایط روز است و منافع خود را بر دینداری حقیقی ترجیح می دهند، چنین افرادی در قرآن و روایات توبیخ شده اند.


وی یکجانبه گرایی در دستورات دینی را از آسیب های دیگر دینداری برشمرد و اظهار داشت: دین در همه ابعاد برنامه دارد و باید همه آن را رعایت کرد اما گاهی برخی یک یا دو بعد را برجسته می کنند اما نسبت به بعد دیگر بی توجه هستند و برایشان مهم نیست که در جامعه پیرامونی چه می گذرد، مثلا بر نماز و روزه تأکید دارند اما نسبت به وظایف فرهنگی و اجتماعی بی تفاوت هستند.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عواقب انحراف خواص جامعه ابراز داشت: اگر خواص دچار انحراف شدند تنها دینداری آن ها دچار آسیب نمی شود بلکه این آسیب، جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، همانطور که اگر خواص خوب و درست عمل کنند جامعه به راه راست هدایت می شود و اگر دچار انحراف شوند دیگران را نیز دچار آسیب می کنند.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: متولیان دین باید مراقبت بیشتری داشته باشند چرا که اگر لغزشی از آن ها مشاهده شود آسیب آن به جامعه نیز سرایت می کند.


رئیس هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: این امام بزرگوار بعد از شهادت امیرمؤمنان(ع) دچار اذیت ها و آزارهای فراوانی حتی از ناحیه دوستان شدند، چون امام حسن(ع) به دلیل مصالح جامعه اسلامی قرارداد صلح را امضاء کردند بسیاری در برابر حضرت ایستادند اما حضرت با اقدام خود اسلام را حفظ کردند.


امام جمعه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن خواب آشفته ای دیده بود و تصور می کرد که ملت ایران مقاومت نمی کند از این رو حمله سنگینی انجام داد اما نیروهای مسلح به فرماندهی حضرت امام دشمن را در این اقدام ناکام گذاشتند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمنان قرار نگرفت.


وی با اشاره به ادامه درگیری های جبهه حق و باطل اضافه کرد: نباید تصور شود که جنگ و دفاع مقدس تمام شده چرا که امروز دشمن جنگ فرهنگی و اقتصادی علیه ملت ایران راه انداخته است، در 8 سال دفاع مقدس همه متحد بودیم و دشمن را عقب زدیم اما امروز دشمن جنگ فرهنگی و اقتصادی را به دقت طراحی کرده و ملت ایران با وجود سختی ها و فشارها با عنایت الهی هیچگاه تسلیم دشمن نخواهند شد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شکست های آمریکا در هفته های اخیر گفت: اخیرا دشمن کینه توز شکست های مفتضخانه ای در مجامع بین المللی مانند مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت خورده است، آمریکایی ها دنبال تمدید تحریم ها بودند اما به عنایت الهی شکست خوردند و حتی کشورهای دوست و هم پیمان، آمریکا را رها کردند و این ننگی برای آمریکا و رییس جمهور آن است.


نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین درگذشت آیت الله حسن ممدوحی را تسلیت گفت و این عضو فقید جامعه مدرسین را انسانی خدمتگزار و از سرمایه های حوزه و انقلاب توصیف کرد.




نظرات کاربران