ویژگی‌های رهبری امام خمینی (ره)در امتداد مکتب نورانی امام حسین (ع)

سرپرست حجاج ایرانی در ششمین برنامه از سلسله برنامه‌های در مدرسه عاشورا ویژگی‌های رهبری امام خمینی (ره) را در امتداد بودن مکتب نورانی امام حسین (ع) برشمرد.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ششمین برنامه از سلسله برنامه‌های در مدرسه عاشورا گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام در این دوره بود، کسی که راه را از پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آموخت و خود سراپا در این راه فداکاری و انسان‌های فراوانی را در جهان امروز بیدار کرد.


این جلسه که به مناسبت هفته دفاع مقدس در فضای مجازی از سوی مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی در ادامه این برنامه تصریح کرد: امام راحل راه را از پیامبر و امام حسین (ع) آموخت. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در عبارتی در این خصوص می فرماید، «امام ما برای حیات دوباره اسلام همان راهی را پیمود که رسول معظم (ص) پیموده بودند، یعنی راه انقلاب را.» این عصر را باید عصر امام خمینی (ره) نامید، و ویژگی آن عبارت از بیداری و جرئت و اعتماد به نفس ملت ها در برابر زورگویی ابرقدرت ها و شکستن بت های قدرت ظالمانه و بالندگی قدرت واقعی انسان ها و سربرآوردن ارزش های معنوی و الهی است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: امروز از سراسر جهان اندیشمندان زیادی در این راستا پیروان راهی که امام راحل به الگو گرفتن از راه امام حسین (ع) آموختند، عمل کردند.  


وی روشنگری را اولین مولفه ای دانست که امام از راه سیدالشهدا الگوگیری کردند و یادآور شد: تحملسختی ها و پذیرفتن شهادت و ذلت را نپذیرفتن دومین ویژگی ای است که امام خمینی (ره) از راه امام حسین (ع) آموختند. به همین خاطر خودش را برای انواع و اقسام فداکاری ها آماده کردند.  


یکی از مولفه های دیگر امام حسین (ع) را، خیرخواهی دانست و یادآور شد: امام حسین (ع) خیرخواه جامعه بود، خودش به همه این سختی ها انداخت تا جامعه نجات پیدا کند، زیرا هدف او نجات جامعه بود. به همین خاطر در زیارت اربعین می خوانیم، « وَمَنَحَ النُّصْحَ ،وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا ، از خیرخواهی دریغ نورزیدو جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند.


| شناسه مطلب: 102708




در مدرسه عاشورا



نظرات کاربران