آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در جوار مزار شهدای گمنام باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکشنبه شب (6 مهرماه) در جوار مزار شهدای گمنام باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.


در ابتدای این مراسم، مهدی عظیمی میرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: آنچه به لطف سایه روح بلند سردار دل‌های عاشق، شهید حاج قاسم سلیمانی از شواهد امر بر می‌آید، استقبال بی‌نظیر و خیره‌کننده فیلمسازان ایرانی و غیرایرانی بیش از ۱۳۰ کشور جهان از فراخوان شانزدهمین جشنواره  بود که با ثبت نام و ارسال بیش از ۹ هزار اثردر قالب‌های گوناگون فیلم سینمایی، تله فیلم، فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، نماهنگ، ویدئوگرافی، نقد، تحلیل، پژوهش و فیلمنامه صورت گرفت.


وی اظهار داشت: دریافت بیش از سه هزار و هفتصد اثر خارجی به ویژه از کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هند، کشورهای منطقه، و فلسطین  و وصول بیش از دو هزار و هفتصد اثر از فیلمسازان بسیجی استان‌های کشور، بخشی از این آثار است.


وی از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره، برگزاری آن علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی و مضایق شدید مالی در چهار مقطع و هشت بخش مسابقه عنوان و اظهار کرد: باید از پشتیبانی همکاران گرانقدرم در بنیاد فرهنگی روایت فتح قدردانی کنم که اگر نبود، سختی‌های راه، بیش از پیش غیرقابل تحمل می‌شد.


اهدای «نشان رسول»


در ادامه این مراسم، که با پخش کلیپی از آثار رسول ملاقلی‌پور آغاز شد نشان رسول به مجید انتظامی، آهنگساز آثاری چون «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف»، «سفرسنگ» و ... اهدا شد.


بخش بعدی مراسم، با پخش فیلم بزرگداشت جمال شورجه شروع شد و از این هنرمند تجلیل بعمل آمد.


حسین زندباف، تدوینگر، در تقدیر ازهمکارش گفت: برای شناختن افراد یا باید با آن‌ها همسفر باشید یا همسفره. من با وی در سریال یوسف پیامبر همکار بودم. هیچ کلام نادرستی از او نشنیدم. وی کارگردانی معتقد و انسانی با اخلاق است.


جوایز بخش مدافعان سلامت


در ادامه و پس از شعرخوانی صابر خراسانی، شاعر آئینی، نوبت به اهدای جوایز بخش مدافعان سلامت رسید. تندیس و دیپلم افتخار بهترین موشن‌گرافیک بخش مدافعان سلامت، به پویا رئیسی برای کارگردانی «مجموعه موشن‌گرافیک کرونا» اهدا شد. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین نماهنگ مدافعان سلامت به مهاجر توحیدپرست، تهیه‌کننده نماهنگ «یه روزی دوباره» رسید. تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین پویانمایی برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی پویانمایی «منجی» به آرجون موخرجی از کشور هند، تعلق گرفت.


همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه بخش مدافعان سلامت به فیلم مستند کوتاه «در خلوت شب» به امیرحسین میرصابری اهدا شد.


در بخش بعدی ، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی به محسن مشرقی، تهیه‌کننده فیلم کوتاه «ملاقات آخر» اهدا گردید. همچنین از خانواده‌های شهید غلامحسین نادری، شهید حبیب‌‌الله پیروی و شهید منوچهر آقایی شهرستانی از شهدای مدافع سلامت، در حضور وزیر بهداشت، مدیرعامل موزه انقلاب و دبیر جشنواره تجلیل شد.


وزیر بهداشت: سینمای مقاومت، تاریخ جدیدی را در سینمای این سرزمین رقم زد


سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان سخنران بعدی مراسم با بیان اینکه تاریخ سینمای مقاومت، تاریخ جدیدی را در سینمای این سرزمین رقم زد، اظهار داشت:  به تصویر کشیدن عظمت‌های آن روزگار که از اوراق زرین این سرزمین بود، به دست هنرمندان سینمای مقاومت از ارزنده‌ترین کار‌های این سرزمین است.


وی افزود: درود می‌فرستم به روح همه مدافعان حرم و سلامت کشورم و از همه کسانی که در به تصویر کشیدن این حرکت بزرگ ملی تلاش کردند، تشکر می‌کنم.


در ادامه، جایزه ویژه و نشان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به وزیر بهداشت اهدا شد. وی نیز پس از دریافت این نشان، یادآور شد: این تندیس را به رسم یادگار در دفتر وزیر می‌گذارم تا نسل‌های بعدی بدانند که مردم سرزمین خدمتگزاران خود را فراموش نمی‌کنند و قدردان زحمات آن‌ها هستند.



برگزیدگان بخش «جشنواره‌ جشنواره‌ها»


در بخش بعدی این مراسم، نوبت به بزرگداشت محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما و برگزیدگان بخش «جشنواره جشنواره‌ها» رسید. در این بخش، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین نماهنگ به فرید فرخنده‌کیش، تهیه‌کننده نماهنگ «حلول» اهدا شد. او جایزه خود را به موسسه خیریه رعد الغدیر که به حمایت از معلولین می‌پردازد، تقدیم کرد.


تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین پویانمایی بخش جشنواره جشنواره‌ها نیز به امیر مهران، تهیه‌کننده فیلم پویانمایی «شهر خاموش» اهدا شد و دیپلم افتخار جشنواره نیز در این بخش به «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» تعلق گرفت.


تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی بخش جشنواره‌ جشنواره‌ها به عمار خطی، تهیه‌کننده فیلم کوتاه «تمام مریم‌ها» رسید.


تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند کوتاه به عباس ایمانیان، تهیه‌کننده فیلم مستند کوتاه «نامه‌ای از دمشق» اهدا و دیپلم افتخار جشنواره هم به «صداوسیمای مرکز استان سمنان» اعطا شد.


تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند بلند به مرتضی شعبانی، تهیه‌کننده فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» تعلق گرفت و دیپلم افتخار جشنواره نیز به «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» رسید.


تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم سینمایی بخش جشنواره‌ جشنواره‌ها به منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بازمانده» اهدا شد.


در پایان این مراسم، پیام تبریک استاد لوریس چکناواریان، موسیقیدان پر آوازه کشور به استاد مجید انتظامی به صورت ویدیویی پخش شد و از جمشید هاشم‌پور بازیگر پیشکسوت سینما تجلیل بعمل آمد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران