تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق

تصمیم آمریکا برای بستن سفارت خود در عراق

منابع دیپلماتیک از تصمیم قطعی آمریکا برای بستن سفارت واشنگتن در بغداد خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، منابع دیپلماتیک به شبکه خبری المیادین گفتند که قرار است آمریکا سفارت خود را در عراق ببندد.

این منابع تأکید کردند که آمریکا به همپیمانان خود اعلام کرده است که «تصمیم بستن سفارت در بغداد، قطعی است».

این منابع در عین حال تأکید کردند که «پیش از اعلام بسته شدن سفارت، طرف آمریکایی یک بار دیگر، [وضعیت را] ارزیابی خواهد کرد».

منابع مذکور همچنین پیش‌بینی کردند که احتمالا آمریکا پس از ارزیابی مجدد وضعیت عراق، از تصمیم بستن سفارت، منصرف خواهد شد.

در همین ارتباط، برهم صالح رئیس جمهور عراق در دیدار سران سه قوه عراق با رهبران احزاب و گروههای سیاسی این کشور گفت که مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

صالح به نقل از پامپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفته بود که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

منابع سیاسی که در نشست مذکور حضور داشتند گفتند که وزیر خارجه آمریکا، تبعات بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد را «برای عراق و آینده آن، بسیار منفی» دانست و گفت که این «آخرین هشدار» به دولت است تا جلوی این گروه‌ها را بگیرد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دی ماه ۱۳۹۸، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد، ولی به دلیل فشارهای واشنگتن این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

پس از اجرانشدن این مصوبه، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در بیانیه‌ای، تأکید کردند، این مصوبه مورد تأیید ملت عراق است و این ملت نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاههای نیروهای امنیتی است.

در این بیانیه خطاب به عناصر آمریکایی تأکید شد که «تمامی عملیات‌هایی که علیه شما صورت گرفت، فقط پاسخ کوچکی به تجاوزات شما بود... پس در بیشتر پایگاه‌های خود بمانید... اگر همه گروههای مقاومت تصمیم بگیرند که در آن واحد، با شما مقابله کنند، چه واکنشی خواهد داشت؟» 




نظرات کاربران