خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی

خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی آستان مقدس علوی

آستان مقدس علوی در نجف اشرف استقبال از زائران اربعین امام حسین(ع) را که به سمت کربلا در حرکت هستند، آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آستان مقدس علوی در نجف اشرف استقبال از زائران اربعین امام حسین(ع) را که به سمت کربلا در حرکت هستند، آغاز کرد. این آستان مانند هرسال، در حال اجرای فعالیت های فرهنگی خود به همراه ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) است.

«فائق الشمری» مسئول اطلاع رسانی آستان مقدس علوی به روزنامه الصباح گفت: از جمله فعالیت های فرهنگی این آستان، آغاز طرح قرآنی مرکز قرآن است که هر سال در طول این روزهای بزرگ اجرا می شود.

الشمری افزود: این طرح مبتنی بر آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه و شماری از سوره های کوتاه قرآن به زائران است که از طریق ایستگاه‌های قرآنی در داخل حرم امام علی(ع)، شهرهای زائران و مسیرهای پیاده روی زائران صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه‌های قرآنی زیر نظر مرکز قرآن حرم مطهر امام علی(ع) و تعدادی داوطلب اداره می شود، درباره سطح خدمات مورد نظر برای ارائه به زائران نیز گفت: مهمانخانه حرم علوی ارائه وعده های غذایی به زائران را آغاز کرده که در محل میهمان خانه، گذرگاههای مجاور حرم در شهر نجف، صحن حضرت فاطمه (س) و همچنین شهرک امام رضا(ع) در سمت غربی حرم امام علی(ع) و هر دو استراحتگاه المرتضی و المقداد در شمال نجف و در جاده نجف- کربلا و همینطور استراحتگاه الکرار در منطقه المناذره واقع در جنوب نجف، بین زائران توزیع می شود.

الشمری با اشاره به اینکه برای همه اماکن خدمات رسانی به زائران، تا پایان مراسم اربعین یعنی بیستم صفر، مواد غذایی تهیه خواهد شد، گفت: در تمامی فعالیت های حرم امام علی(ع)، تدابیر بهداشتی و پروتکل های بهداشتی مورد نظر تیم بحران، وزارت بهداشت و مرجعیت عالی رعایت خواهد شد. 


| شناسه مطلب: 102742




اربعین آستان علوی



نظرات کاربران