در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند  در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند  در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
 در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند  در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند  در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند  در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند  در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند
 در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد محب اهل‌بیت هستند

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به محبت اهل سنت به ائمه (ع) گفت: امروز اهل‌سنت ایران ۱۰۰ درصد و در کل دنیا 99 درصد محب اهل‌بیت (ع) هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در وبینار تخصصی «اربعین، تجلی محبت مسلمانان به امام حسین» با اشاره به محبت اهل سنت به ائمه(ع) گفت: گاهی برخی طلاب سؤال می‌کنند که چند درصد اهل سنت به اهل بیت علاقه دارند؟ من با صراحت می‌گویم که امروز اهل‌سنت ایران 100 درصد و در کل دنیا بیش از 99 درصد محب اهل‌بیت(ع) هستند؛ کمتر از 1 درصد ناصبی اند و دشمنی دارند؛ البته میزان محبت هم فرق می‌کند.


وی محبت برخی از اهل‌تسنن به امام حسین(ع) را حتی مضاعف از برخی محبان دانست و عنوان کرد: در مصر مسجدی به نام رأس الحسین(ع) وجود دارد که برای میلاد امام حسین(ع)، هفت شبانه روز جشن میلاد می‌گیرند، کل فضا را تزیین و به وفور نذری پخش می‌کنند و دائما می‌گویند «صل علی النبی و آله»؛ اگر به حقیقت امر دسترسی پیدا کنند، برخی از اهل‌سنت آتش محبت‌شان از تشیع هم بیشتر خواهد شد؛ ولی مشکل این است که اصل قضیه به آنها نرسیده است.


عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ضمن قرائت آیه 23 سوره شوری اظهار کرد: انبیاء دربارۀ اجر و مزدشان می‌فرمایند «إن أجری الا علی الله»؛ اجر کار من با خداست زیرا هیچ چیزی جز خدا نمی‌تواند اجر آن را بپردازد.


وی در ادامه سؤالی مطرح کرد و افزود: باتوجه به این آیه باید پرسید که چرا برای رسالت پیغمبر خاتم اجر جداگانه‌ای دانسته شده؟ این یعنی محبت اهل‌بیت چیزی است که همسنگ رسالت نبی اکرم(ص) است.


استاد حوزه و دانشگاه، محبت اهل‌بیت(ع) را بابی برای ورود اهل‌سنت به معارف آنان دانست و تصریح کرد: این احادیث مختص شیعه نیست و غالب آنها منقول از نبی‌ مکرم اسلام(ص) است که راه ایشان را برای ما روشن می‌کند.


وی با اشاره به کتاب روضه الشهداء نوشته حسین واعظ کاشفی خاطرنشان کرد: تشیع لفظ روضه را از این کتاب برگرفته اند و اصلا روضه‌هایی که ما از مقاتل نقل می‌کنیم، بخشی از آنها را اهل تسنن نوشته اند؛ اگر ما بخواهیم فقط اسم کتبی که علمای اهل سنت در رابطه با امام حسین(ع) نوشته‌اند را جمع کنیم، خودش یک کتاب می‌شود.


حجت‌الاسلام زمانی ضمن بیان خاطره‌ای ابراز داشت: ماموستایی را در کردستان دیدم که با شنیدن نام امام حسین(ع) اشک می‌ریخت و آن زمانی که راه کربلا باز نبود او بارها با پای پیاده به زیارت اباعبدالله مشرف شده بود؛ اهل‌سنت یعنی این و این بُعد در اهل‌سنت باید معرفی شود.


امام حسین مغناطیس وحدت است


آخوند عبدالجبار میرابی نیز در این برنامه با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به‌عنوان بهترین نعمت خداوند به مردم است، گفت: الگویی که در این دین برای ما به نمایش گذاشته شده و ما باید از آن استفاده کنیم، اهل‌بیت(ع) پیغمبر هستند.


وی با بیان احادیثی از کتب اهل‌سنت به جایگاه رفیع اهل‌بیت و امام حسین(ع) اذعان کرد و ادامه د اد: اینکه پیغمبر اهل‌بیت(ع) خودش را به کشتی نوح تشبیه کرد به خاطر این بود که ما راه نجات را بشناسیم؛ ما در وانفسای امروز جامعه باید به اهل‌بیت(ع) تمسک کنیم تا غرق نشویم.


این روحانی اهل سنت، امام حسین(ع) را محور وحدت دانست و تأکید کرد: وظیفۀ علماء گسترش مغناطیس وحدتی و ارشادی اهل‌بیت به ویژه امام حسین(ع) در جامعه است تا الگویی برای جوانان باشد؛ اگر این کار انجام نشود، به وظیفۀ شرعی و ایمانی خودمان عمل نکرده‌ایم.


وی با بیان اینکه برخی افراد نسبت به اهل تسنن اشتباه فکر می‌کنند، عنوان کرد: محبت اهل‌سنت به اهل‌بیت(ع)، سیاسی و از روی مصلحت اندیشی نیست؛ بلکه براساس تعالیم مکتب اسلام و مبانی قرآنی است.


امام جمعه روستای قره تپه بندر ترکمن افزود: عاقلان را اشاره‌ای کافیست؛ مگر می‌شود با وجود این همه حدیث کسی محبت اهل‌بیت را در دل نداشته باشد؟ اصلا شما کتابی را از اهل‌سنت نمی‌یابید مگر این‌که حدیثی دربارۀ محبت به اهل‌بیت در آن وجود داشته باشد.


میرابی عزاداری را یکی از لوازم امروز جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: این مراسمات باید با قوت صورت بگیرد تا راه امام حسین(ع) زنده بماند؛ اربعین از این لحاظ که این واقعۀ عظیم را زنده می‌کند، لازم است.


وی با اشاره به اینکه در فِرَق اسلامی انواع و اقسام تعزیت وجود دارد، گفت: هرچند اهل‌سنت همانند شیعه سینه‌زنی و زنجیرزنی ندارند ولی برای شهادت‌ها مجلس عزا و برای تولدها ملجس شادی می‌گیرند، دعا می‌کنند، ختم قرآن دارند و آخر مجلس از خدا می‌خواهند که اتحاد مسلمین را در جهت نابودی دشمنان اسلام محکم کند.


رییس حوزه علمیۀ بندر ترکمن اضافه کرد: تمام مردم بندر ترکمن در نماز پنجگانۀ خود خدا را به حق 12 امام قسم می‌دهند که این ویروس منحوس برطرف شود.


 


 


| شناسه مطلب: 102745




اربعین اهل سنت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران