برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد

برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تشریح شد

حجت الاسلام احمدی برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین را تشریح کرد و گفت: زیارت از راه دور برای چنین روزهایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: با توجه به شیوع کرونا و ضعیف شدن احتمال برگزاری پیاده روی اربعین در سال جاری، ستاد مرکزی اربعین برنامه ریزی متناسب با شرایط موجود را در دستور کار خود قرار داد.


رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: با توجه به شرایط موجود بسیاری از برنامه ها همانند همایش ها و نشست ها در بخش های مختلف هنری به صورت مجازی برگزار می شود و پویش های متعددی نیز پیش بینی شده است.


حجت الاسلام احمدی با بیان این که برگزاری بیش از بیست همایش ملی، منطقه ای و بین المللی پیش بینی شده است، گفت: همایش های بین المللی در مناطق آفریقا، شرق و غرب آسیا، اروپا، آمریکا، آمریکای لاتین و شبه قاره برگزار خواهد شد و با دانشگاه ها نیز هماهنگی های لازم برای برگزاری همایش های ملی انجام شده است.


وی ادامه داد: همایش های بین ادیان و بین مذاهب همچنین برپایی موزه اربعین، برگزاری محافل قرآنی و شعر و ادب، تولید قطعات هنری همانند کلیپ نوحه و سخنرانی به زبان های مختلف و تولید نشریه های الکترونیکی از برنامه های کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربیعن به شمار می رود و برنامه هایی نیز برای زندانیان و بخش های مختلف جامعه تدارک دیده شده است.


رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: روز اربعین نیز در بقاء متبرکه با رعایت شیوه نامه ها و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا زیارت نامه اربعین خوانده خواهد شد.


وی برپایی موکب مجازی شهیدین را از برنامه های ویژه خواند و گفت: این موکب مجازی به نام شهید سلیمانی و مهندس ابوالمهدی است که موکب داران در مسیر نجف و کربلا تجربه ها و فعالیت های خود را در این موکب مجازی ارائه می دهند و در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.


حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته دفاع مقدس مبنی بر ملاک بودن دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا و این که «اظهار ارادت باید از منازل انجام شود» گفت: زیارت از راه دور برای چنین مواقعی است زیرا شیعه در موارد فراوانی برای زیارت بقاء متبرکه مانع داشته است.


وی ادامه داد: امروزه به دلیل بیماری امکان پیاده روی اربعین وجود ندارد اما در گذشته، به دلیل مشکلات امنیتی و مشکلات دیگری زیارت بقاء متبرکه در کربلا امکان نداشت در نتیجه زیارت از راه دور برای چنین روزهایی است.


رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: هرچند سال گذشته پیاده روی اربیعن برگزار شد اما اکثر مردم فرصت شرکت در آن را نداشتند و می توان گفت فقط نزدیک به پنج درصد مردم در پیاده روی اربعین سال گذشته حضور داشتند و اکثر مردم در مراسمات داخل ایران شرکت کردند؛ البته مردم از شرکت در فعالیت های کمک مؤمنانه و بخش های دیگر غافل نشوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران