افتتاح سرداب های حرم امام حسین(ع) در مراسم اربعین حسینی

آستان مقدس حسینی همه سرداب های حرم امام حسین(ع) و بخش هایی از تل زینبیه را در طول مراسم اربعین افتتاح خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی وابسته به آستان حسینی گفت: به توصیه شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجعیت عالیقدر دینی و متولی شرعی آستان حسینی اجرای برنامه ویژه اربعین آغاز شده است.


حسین رضا مهدی افزود: این برنامه شامل افتتاح چهار سرداب داخل حرم امام حسین(ع) به مساحت چهارهزار مترمربع برای زنان و مردان و بازکردن فضاهای وسیعی از صحن عقیله زینب(ع) به مساحت پنج هزار متر مربع به منظور فاصله گذاری بین زائران برای جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.


وی ادامه داد: این برنامه شامل افتتاح بخش هایی از مقام تل زینبیه، قرار دادن پنجره نمادین، آماده سازی و افتتاح خیابان باب القبله و بهره برداری از بیمارستان صحرایی اورژانس به مساحت 500 مترمربع با ظرفیت 20 تخت خواهد بود.


رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان حسینی گفت: ایست های بازرسی برای افراد  با امکانات فنی پیش بینی شده است. همچنین مکانی برای گمشدگان و سپردن کیف ها و امانات تخصیص یافته شده است.


با نزدیک شدن به اربعین حسینی،آستان مقدس امام حسین(ع) همه بخش ها، موسسه ها و مراکز وابسته به این آستان را به حالت آماده باش درآورده است.


شیخ عبدالمهدی الکربلایی بر ارایه بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران در مراسم اربعین حسینی تاکید کرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران