قرائت زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه استان گیلان

در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین فروتن در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان که روز دوشنبه(۷ مهر ماه) در سالن جلسات اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، اربعین حسینی را یک نعمت دانست و گفت: مقدمه احیای تمدن اسلامی از اربعین است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گیلان با اشاره به نقش نهضت سیدالشهداء (ع) و قیام عاشورا در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس افزود: اربعین، عاشورا را ماندنی کرد و موجب شد نام امام حسین(ع) جهانی شود.
وی از دستگاههای اجرایی و فرهنگی استان خواست در برگزاری مراسم اربعین مشارکت داشته باشند و ادامه داد: باید کمک کنیم تا اربعین امام حسین(ع) در دوران مقابله با کرونا با رعایت موازین بهداشتی، از سال‌های گذشته پرشورتر برگزار شود.
وی گفت: برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی در ادارات و زندانها در روز ۱۹ صفر در ساعت مشخص پیش بینی شده است.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری گیلان یادآورشد: یکی از مراکز مهم فرهنگی در کشور مساجد و بقاع متبرکه است که در روز اربعین مجری برگزاری قرائت زیارت اربعین خواهند بود. 


در این نشست، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تبلیغات منفی دشمن علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ خورد و به اهداف شان نرسیدند.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشاء تحولات بزرگ در دنیا و مایه وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مکتب و اندیشه امام حسین(ع) جهانی شده و جهانی شدن این مکتب، زمینه ساز ظهور امام زمان ( عج) است.
وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران