ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی

ایستگاه های قرآنی در کربلا ویژه زائران عراقی

آستان مقدس امام حسین(ع) طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین را با نظارت حوزه علمیه راه اندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از شبستان، دارالقرآن کریم وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) با نظارت حوزه عملیه، طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین را در امتداد جاده منتهی به کربلا اجرا کرده است.


«حسن المنصوری» مدیر دارالقرآن کریم گفت: با آغاز حرکت زائران به سمت حرم سید الشهداء، طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین یکی از مهمترین و پرمخاطب ترین فعالیت های قرآنی به شمار می رود.


المنصوری افزود: این ایستگاه ها برای چهارمین سال متوالی است که در جاده منتهی به کربلا  مستقر می شوند. این نقطه دورترین نقطه شروع راهپیمایی اربعین در جنوب و شمال به سمت کربلا است.


وی ادامه داد: این ایستگاه ها که در مسیر راهپیمایی اربعین و ورودی های کربلا و پایگاه های نزدیک حرم حسینی قرار دارند تلاوت صحیح سوره فاتحه و سوره های کوچک قرآن به زائران را آموزش می دهند.


از سوی دیگر، استاد«علی عبود» مسئول مرکز آموزش قرآن گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای تضمین سلامت زائران، ایستگاه های قرآنی امسال براساس دستورالعمل های بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالیقدر دینی برپا شده اند.


عبود افزود: ارایه خدمات قرآنی با استفاده از برخی از رسانه های اینترنتی و پخش برنامه های آموزشی از طریق تلویزیون در شهرک های زائران ادامه دارد.


گفتنی است دارالقرآن کریم وابسته به آستان حسینی از 10 سال پیش تاکنون برای آموزش زائران و برپایی محافل قرآنی فعالیت می کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران