امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد

امام جمعه بیرجند؛
اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید براینکه اربعین امسال مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اربعین امسال نیازمند همت و طرحی است که از شکوه شور و عشق حسینی کاسته نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه(9 مهر ماه) در نشست با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خراسان جنوبی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: ” وَإِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ ” افزود: امام حسین(ع) حجت خدا و حجت بالغه است، و اگر کسانی دو دل هستند آزمایش کنند و در طول این ۱۴۰۰ سال فرصت که همراه با همه امکانات، دشمنی ها و سرمایه های مادی، علمی، ادبی و هنری بوده است، فرد دیگری به مانند حضرت امام حسین(ع) را به ما نشان دهند.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: روایات و احادیثی که رسول گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) درباره امام حسین(ع) فرمودند، در زمانی بوده که اباعبدالله الحسین(ع) کودکی ۴ الی ۵ ساله بودند و ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال در صحنه عینی آن روایات را مشاهده می کنیم و این یک اتمام حجت برای همگان است.


وی ادامه داد: زیارت هایی که درباره ائمه معصومین وارد شده و مستند است، و متون آن نیز معتبر می باشد، کم نیستند اما وقتی علائم شیعه را می خواهند معرفی کنند، در آن همه روایات معتبر و مستند و متن های بسیار متعالی، نشانه شیعه زیارت اربعین معرفی شده که در آن رمزها نهفته است.


امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نسل های گذشته با همه صداقت، ایمان و معرفتی که داشتند، زیارت اربعین را انجام می دادند، افزود: خداوند متعال به من و شما هدیه ای داده و آن این است که قیام حضرت امام حسین(ع) را که در راستای اهداف همه انبیاء الهی است، مشاهده می کنیم.


وی گفت: آنچه در سال ۶۱ هجری انجام شد یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان است و متمم آن حضرت امام حسین(ع) می باشد و امروز ملاحظه می کنید شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین المللی به وجود آمده است که جاذبه ی وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان آن حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: هر موضوع و مسئله ای نه خیر محض است و نه شَرِّ محض، اما آنچه مهم می باشد این است که ما بتوانیم از زاویه خیر آن استفاده کنیم.


وی افزود: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش های ایمانی را به گونه ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.


امام جمعه بیرجند گفت: خوشبختانه در دهه اول محرم مراسمات بسیار باشکوهی برگزار شد که امیدواریم خداوند متعال به همه دست اندرکاران مراسمات محرم خیر عنایت کند زیرا در سطح جهان بسیار زیبا درخشیدند و پیشرفتگی و رشد خود را نشان دادند.


در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور گفت: به دلیل شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از گسترش این ویروس، راهپیمایی اربعین ۹۹ در ایران و عراق لغو شده است.


وی گفت: همچنین آیین‌های اربعین در منازل مردم با شعار «هر خانه یک حسینیه است» برگزار خواهد شد و روز نوزدهم ماه صفر براساس برنامه زمان‌بندی شده زیارت اربعین در همه نهادها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود که این زیارت خوانی به عنوان یک سنت هر ساله برپا خواهد شد.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اظهار داشت: شعار اربعین امسال «حسین (ع) سفینه نجات است»  و وضعیت به وجود آمده فرصت خوبی برای تبیین معارف اسلامی است و باید از ظرفیت فضای مجازی در این باره استفاده شود.


وی گفت: با توجه به اعلام دولت عراق امسال زایران خارجی حق ورود و شرکت در راهپیمایی اربعین را با توجه به شیوع ویروس کرونا ندارند اما شکوه و عظمت اربعین به عنوان هویت شیعی باید حفظ شود و برنامه‌های امسال باید سنجیده و براساس برنامه‌ریزی باشد.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه شبکه تلویزیونی ابرار از امروز فعالیت مجازی خود را آغاز می‌کند، افزود: رادیو اربعین همانند سال‌های گذشته فعال است.


وی گفت: ۲۰ همایش منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به صورت مجازی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و همایش‌های مختلفی نیز به صورت مجازی در دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی شده است.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه موکب‌ها امسال فعالیتی در کشور عراق نخواهند داشت پویش‌های متعددی در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و محروم توسط بیش از ۲ هزار موکب فعال در کشور برگزار خواهد شد که امیدواریم قدری از مشکلات معیشتی را رفع کند.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی در ادارات، نمایش‌های آیینی، تئاتر خیابانی و اجرای گروه‌های سرود از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در این ایام اجرایی می‌شود.


وی با بیان اینکه حضور نداشتن عاشقان امام حسین (ع) در اربعین امسال شوق زیارت را در سال بعد به دنبال خواهد داشت، بر لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی و رسانه‌ای در ترویج معارف اسلامی تاکید کرد و افزود: پویش شکوه‌های عاشقانه اربعین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است آغاز شده است و امیدواریم هنرمندان در این زمینه تلاش لازم را داشته باشند.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران