«نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) «نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) «نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) «نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) «نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) «نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص) «نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص)

«نسیم رحمت» هنرمندان جهان اسلام؛ پاسخ عملی به اهانت به ساحت پیامبر(ص)

نخستین جشنواره بین‌المللی «نسیم رحمت» به‌ منظورپاسخ عملی به دشمنان و توهین‌کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از سوی بسیج اساتید و مرکز آفرینش‌های هنری استادان دانشگاه‌های استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی از فارس، حامد تقوایی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و معاون فرهنگی بسیج اساتید استان فارس، عصر پنج‌شنبه(۱۰ مهر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جبهه استکبار، اخیراً بار دیگر خوی و منش اسلام‌ستیزی خود در مواجهه با رشد روزافزون گرایش به دین مبین اسلام را با توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) و مقدسات اسلامی نشان داد.


وی افزود: این عمل وقیحانه که حکایت از ضعف و درماندگی آنان در برابر منطق قوی و مستدل آموزه‌های دینی اسلام دارد، در این برهه خاص و حساس جهان اسلام، اهداف متعددی را نشانه گرفته است که هوشیاری، تلاش فراگیر، آمادگی، روشنگری و حفظ وحدت جامعه اسلامی و آزادگان جهان را بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد. در عرصه فرهنگی نیز دشمن باید به این نتیجه برسد که دوران بزن در رو تمام شده است و باید مانند عرصه نظامی به قدرت بازدارندگی برسیم، بنابراین معاونت فرهنگی بسیج اساتید استان فارس در نظر دارد پاسخ عملی مناسب و اثرگذار به این اقدام را با برگزاری جشنواره ادبی و هنری با عنوان «نسیم رحمت» در سرتاسر دنیا دهد.


تقوایی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره بین‌المللی به امید خداوند، حداقل به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و آلمانی در ماه ربیع‌الاول اعلام خواهد شد، ادامه داد: این جشنواره در ۲ بخش ادبی و هنری و در قالب‌های شعر، رمان، داستان کوتاه، متن ادبی و دلنوشته، عکس، نقاشی، خوشنویسی، تایپوگرافی، پوستر، دیجیتال آرت و با محوریت پیامبر اکرم(ص) برگزار خواهد شد.


وی به اقدامات صورت گرفته جهت آغاز به کار این جشنواره اشاره کرد و افزود: تاکنون کمیته‌های مختلفی از اساتید دانشگاه‌های شیراز شامل کمیته زبان‌های خارجی تشکیل شده که آماده‌سازی پوستر فراخوان، سایت دریافت آثار و قوانین و فرمت دریافت آثار به زبان‌های مختلف را برعهده دارند. همچنین کمیته روابط عمومی و بین‌الملل به‌ منظور اطلاع‌رسانی هر چه بهتر فراخوان در کشورهای مختلف دنیا در حال شکل‌گیری است.


تقوایی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس از کلیه دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های هنری برای مشارکت و همکاری در اجرای این جشنواره دعوت به‌عمل می‌آورد، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۳۲۸۶۱۸۹۲ تماس حاصل کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران