از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد

از کتاب«ترم عاشقی» رونمایی شد

از کتاب« ترم عاشقی» که روایت زندگی شهدای دانشجوی دانشگاه خوارزمی است با حضور پدرشهید اسماعیل( شهاب) شیرازی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین مرکز آموزش عالی کشور است که در سال 1297 در تهران تاسیس شد و پس از مدتی به علت ازیاد دانشجو، ساختمان فعلی آن در زمان پهلوی اول توسط مارکوف روسی در خیابان مفتح فعلی با نام دانشسرای عالی ساخته شد. بعدها این دانشگاه به نام تربیت معلم به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در نهایت در سال 1394 دانشگاه خوارزمی نام گرفت. این دانشگاه با تاریخچه ای در حدود یکصد سال فعالیت شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بوده که از جمله می توان به اعلام رسمی کشف حجاب به فرمان رضا شاه و حضور بدون حجاب همسر و دختران او در سالن هفدهم دی( هفدهم شهریور فعلی)، وجود احزاب و گروههای چپ، مارکسیست، انجمن اسلامی 49، به راه انداختن تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت شاهنشاهی و آغاز انقلاب فرهنگی اشاره کرد. از مفاخر و چهره های ماندگار این دانشگاه می توان از دکتر محمودحسابی، غلامحسین مصاحب، پروین اعتصامی، علی شریعمداری، شهید باهنر و جلال آل احمد نام برد.
برپایه این گزارش، از کتاب« ترم عاشقی» که روایت زندگی شهدای دانشجوی خوارزمی به قلم زهره السادات فرقانی است، با رعایت دستورالعملهای بهداشتی با حضور آقای دکتر عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی، جمعی از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و کارمندان دانشگاه خوارزمی (حصارک کرج) توسط پدرشهید اسماعیل( شهاب) شیرازی رونمایی شد.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سخنرانی دکتر حبیبی آغاز شد. وی خاطراتی از دوستان هم دوره ای خود از جمله شهیدان کاظم دهستانی، عبدالعظیم یوسفی و مجتبی ناظم البکاء بازگوکرد.
رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن تقدیر از خدمات نویسنده و گروه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، تصریح کرد: به جرات می توان می گفت که شیوه نگارش و نوآوری این کتاب در تمام دانشگاهها منحصر به فرد است. 
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام فیاضی نماینده دفتر نهاد رهبری در مورد رشادتهای رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس، مقام والای شهید و شهادت سخنرانی کرد.


در ادامه نویسنده کتاب نیز درباره روند نگارش کتاب که شامل مطالعه، تحقیق، مصاحبه با خانواده شهدا، دوستان و همرزمان آنان است، توضیحاتی داد و گفت: این مطالب در قالب داستان روایت شده است.


وی جمع آوری و نگارش این اثر را لطف الهی، دعای خیر والدینش، شهدا و خانواده های ایشان دانست که شامل حال او شد و چهار و نیم سال زحمات و تلاشهای شبانه روزی او به بار نشست تا مرجعی برای اساتید، دانشجویان، دوستان و خانواده های معزز شهدا و علاقمندان به حوزه دفاع مقدس باشد.


در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از نویسنده و سایر همکاران این پروژه تقدیر به عمل آمد.


| شناسه مطلب: 102838




تازه های نشر کتاب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران