مردم خمین ۹۶۰ میلیون ریال برای بازسازی عتبات کمک کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین گفت: مردم این شهرستان ۹۶۰ میلیون ریال در نیمه نخست امسال به صورت نقدی و غیر نقدی برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حیدر خسروی افزود: ۷۵ درصداز این کمک‌ها در راستای تهیه سیمان به منظور ساخت صحن عقیله بنی هاشم است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین اظهار داشت: سهمیه ستاد عتبات عالیات شهرستان در جمع آوری کمک‌های مردمی پنج میلیارد ریال و سهمیه هر شهروند در این کمک‌ها ۵۰ هزار ریال است.
وی با اشاره به اینکه ساخت دیوار صحن حضرت زینب(س) به عهده این نهاد در استان مرکزی است، بیان کرد: جمع آوری سیمان محور برنامه‌های امسال عتبات عالیات است.
خسروی با اشاره به طرح گره‌های آسمانی در خمین افزود: پنج تخته فرش در سه کارگاه تولیدی در قالب طرح شفاعت و گره‌های آسمانی در خمین در حال بافت برای کمک به بازسازی عتبات عالیات است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین ادامه داد: تاکنون ۱۲ تخته فرش به ارزش یک میلیارد ریال در کارگاه‌های این شهرستان بافته شده است.
خسروی با بیان اینکه ۲۵۰ خادم با ستاد بازسازی عتبات در خمین همکاری دارند، اضافه کرد: ۱۴۰ نفر از این خادمان بانوان هستند که هدایا و نذورات مردم را در مساجد جمع‌آوری می‌کنند. 
وی یاداور شد: موکب‌های ساقی عطشان و بیت الزهرا(س) در دهه نخست ماه محرم اصلی‌ترین برنامه‌های سوگواری‌های شهرستان را برگزار کردند و در هر روز میزبان جمعیت زیادی از عزاداران حسینی بودند.  
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین گفت: با توجه به برگزار نشدن راهپیمایی اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا، موکب‌های این شهرستان نیز در کربلا مستقر نمی‌شوند اما آمادگی حضور در عراق در صورت درخواست این کشور را دارند. 
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و چهار موکب خواهران و برادران از این شهرستان در زمان پیاده‌روی اربعین حسینی از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.




نظرات کاربران