توزیع میلیونی ماسک در حرم حسینی

انجمن پیشاهنگی الوارث وابسته به بخش هماهنگی و آموزش آستان قدس حسینی از توزیع یک میلیون ماسک بین زائران اربعین حسینی خبر داد و در عین حال آستان مقدس حسینی(ع) اعلام کرد که بخش مراقبت‌های ویژه طی هشت روز جهت ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین حسینی آماده بهره‌وری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، این اقدام از سوی ششصد نفر از خادمان افتخاری در داخل و خارج حرم مطهر امام حسین(ع) صورت گرفت.
صفاء الباهض، ناظر بر انجمن پیشاهنگی الوارث در گفت‌وگو با سایت رسمی حرم مطهر اظهار کرد: با توجه به دستور متولی شرعی آستان مقدس حسینی این انجمن برنامه ویژه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌کند.
وی افزود: امسال بیش از ششصد خادم افتخاری در قالب این انجمن در داخل و خارج شهر کربلا و در نزدیکی حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) به خدمت‌رسانی می‌پردازند. با تلاش اعضای انجمن بیش از بیست مرکز پزشکی سیّار به صورت شبانه‌روزی و با پشتیبانی بیمارستان سفیر الحسین(ع) و امام زین‌العابدین(ع) فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: برخی از اعضای این انجمن به تنظیم حرکت زائران و برخی دیگر به توزیع ماسک بین زائران و برخی دیگر به ضدعفونی‌سازی مشغول شده‌اند.


ساخت و تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه در مدت هشت روز


آستان مقدس حسینی(ع) از ساخت و تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه (C.C.U) در خیابان قبله حرم مطهر امام حسین‌(ع) در مدت زمان کوتاه برای ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین حسینی خبر داد.
مسئول بخش پروژه‌های فنی مهندسی آستان قدس حسینی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به دستور مستقیم نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان مقدس حسینی، ساخت بخش مراقبت‌های ویژه (C.C.U) در برنامه خدمت‌رسانی به زائران اربعین قرار گرفت و کارکنان این بخش توانستند این پروژه را در زمینی به مساحت پانصد متر مربع در مدت زمان اندکی اجرا و تجهیز کنند.
وی ادامه داد: ساخت این مرکز هشت شبانه‌روز به طول انجامید و این مرکز توسط کادر بیمارستان امام زین‌العابدین(ع) مدیریت خواهد شد.
آستان قدس حسینی تمامی بخش‌ها ، مراکز و مؤسسات وابسته به این آستان را برای ارائه بهترین خدمات به زائران محترم به کار گرفته است.


آستان مقدس عباسی؛ آماده پذیرش زائران اربعین


مجتمع‌های خدماتی زائران وابسته به آستان مقدس عباسی که در مسیرهای منتهی به شهر کربلای معلی و در محورهای سه‌گانه بغداد- بابل- نجف مستقر هستند، همه تمهیدات ویژه براى پذیرش زائران اربعین امام حسین (ع) را به پایان رساندند.


تلاش‌ بخش‌های خدماتی آستان عباسی برای پذیرش زائران اربعین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای بهداشتی آن استثنایی خواهد بود. بنابراین تدابیر پیشگیرانه شدیدى برای حفاظت از زائران بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، ستاد بحران استان و واحد امور پزشکی آستان قدس عباسی دنبال شد.


بخشی از این مجتمع‌های خدماتی به دلیل ورود زودهنگام زائران در سال جاری خدمات خود را آغاز کرده‌اند؛ بالاخص در محور بابل که مجتمع خدماتی العلقمى در آن واقع است و محور نجف که مهمانسرای بین راهی آستان قدس عباسی در آنجا قرار دارد و نیز موکب خدماتی ام البنین که دانشگاه العمید بر آن نظارت دارد. اما مجتمع خدماتی شیخ کلینی واقع در مسیر بغداد در انتظار زائرانی است که طی روزهای آینده وارد این محور خواهند شد.


این تمهیدات از موکب‌های موقتی که سالانه در ایام اربعین گشایش یافته و خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهند، همچون موکب خدماتی عشاق الکفیل، موکب مجموعه گلخانه‌های الکفیل و غیره دور از انتظار نیست.


خدماتی که در این ایام ارائه خواهد شد، شامل توزیع مواد غذایی، نوشیدنی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، راهنمایی گم‌شدگان، ارائه خدمات فرهنگی، ارشادی، آموزش روخوانی صحیح قرآن کریم و ... می‌باشد.




نظرات کاربران