حکم انتصاب مجدد سرپرست حجاج ایرانی/18 شهریور 1366

حکم انتصاب مجدد آقای مهدی کروبی به سمت سرپرست حجاج ایرانی/18 شهریور 1366

 


زمان: 18 شهریور 1366 / 15 محرّم 1408
مکان: تهران، جماران
موضوع: انتصاب مجدد سرپرست حجاج بیت الله الحرام
مخاطب: کروبی، مهدی


بسم الله الرحمن الرحیم


جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی - دامت افاضاته
پس از تشکر از مقاومت اسلامی و وصف ناپذیر حجاج مظلوم و محترم بیت الله الحرام در مقابل هجوم آل سعود، این روسیاهان تاریخ و عمال چشم و گوش بسته امریکای جهانخوار، و نیز تشکر از مقاومت متعهدانه و شجاعانه جنابعالی، که با وجود گرفتاری در چنگال خون آشام آل سعود با پیامها و مصاحبه‌های آتشین پرده از روی چهره کریه این جنایتکاران تاریخ برداشته و کوس رسوایی فراموش ناشدنی امریکای جنایتکار و عمال خبیث آن را در عالَم به صدا درآوردید، جنابعالی را، که بحمدالله در صف اول مجاهدان اسلام بوده و هستید، چون سالهای گذشته به نمایندگی از طرف خود به سرپرستی حجاج بیت الله الحرام منصوب می‌نمایم. جنایت تاریخی شکستن احترام حرم امن الهی، که دل مسلمانان متعهد جهان را آتش زد، (1) چیزی نیست که تا ابد بشود آن را فراموش کرد و یا ساکت بود.
در اینجا لازم می‌دانم که از زحمات تمامی دست اندرکاران و مسئولین حج و از جناب حجت الاسلام، آقای امام جمارانی - دامت افاضاته - که با تعهد و مقاومت خود موجب سرافرازی جمهوری اسلامی ایران گردیده‌اند و باعث شادی روح شهدا شده‌اند،


(1)- اشاره به فاجعه قتل عام جمعی از زائران انقلابی ایران و لبنان و پاکستان و ... که به جرم شعار علیه آمریکا و اسرائیل و سر دادن فریاد برائت، در روز ششم ذی الحجه سال 1366 ه. ش. به دست مأمورین رژیم آل سعود مظلومانه به شهادت رسیدند و دولتهای مدعی «حقوق بشر» به خاطر دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی از کنار این فاجعه بزرگ انسانی بی‌تفاوت گذشتند و بلکه به تأیید و ارسال پیام تبریک برای ملک فهد پرداختند.


جلد 20 - صفحه 379


تشکر کرده و توفیق هرچه بیشتر همه را در خدمت به اسلام و احکام نورانی آن از خداوند خواستارم. و برای شهدای گرانقدر مکه خونینمان، که با اهدای خون خود پرچم سرخ توحید، رسالت و امامت، را در آسمان و زمین به اهتزاز درآوردند، طلب رحمت و مغفرت نموده؛ و برای بازماندگان آنان، که افتخار بزرگی نصیبشان شده است، صبر و اجر مسئلت می‌نماید. والسلام علیکم و رحمة الله.


18 شهریور 66
روح الله الموسوی الخمینی‌




نظرات کاربران