چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد

چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد

در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان مقرر شد علاوه بر پخش زیارت اربعین در میدان اصلی شهر رشت و در پارک ها و مناطق گردشگری استان، این زیارت در بیش از 480 بقاع متبرکه و مساجد استان گیلان قرائت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، ارسلان زارع استاندار گیلان در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی که روز یکشنبه (13 مهرماه) همراه با ارتباط تصویری با فرمانداران استان در سالن جلسات این استانداری برگزار شد، در سخنانی از قیام عاشورا و نهضت حسینی بعنوان مکتبی انسان ساز و آگاهی بخش یاد کرد که با گذشت قرن‌ها از آن حادثه غمبار، حرکت تعالی بخش سیدالشهداء (ع) همچنان در گوش تاریخ می‌پیچد و انسان‌های آزاده در سراسر دنیا را به سوی پیام توحیدی، عدالت مدارانه و حق طلبانه فرامی خواند.


زارع به بیانات‌ رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعین حسینی طی مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: معظم له راهپیمایی اربعین را متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان و تأکید کردند که همه باید تابع و تسلیم باشند.


استاندار گیلان اظهار داشت: در جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد مراسم اربعین بحث و تبادل نظر شده و با در نظر داشتن اعلام صریح وزارت بهداشت عراق مبنی بر آنکه هیچ زائر خارجی در مراسم اربعین امسال را نمی پذیرند، در این ایام پیاده روی و اعزام زائر نخواهیم داشت.


وی بر لزوم حفظ سلامت مردم در برگزاری آیین های اربعین تاکید کرد و گفت: شهرداری ها به فضاآرایی محیطی و آرایش مناسب معابر اصلی و میادین متناسب با اربعین حسینی توجه کنند.


زارع اجرای مراسم اربعین در فضای باز ، با رعایت فاصله مناسب و توجه به اصول بهداشتی در جریان برگزاری آیین های مذهبی ویژه این ایام را ضروری خواند و ضمن تاکید به فرمانداران برای مدیریت برگزاری آیین ها در صورت شرایط جوی نامناسب ، با جمعیتی کمتر و فاصله گذاری اجتماعی ، برگزاری مراسم زیارت اربعین در اداره ها و نهادهای عمومی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نیز امری مهم و قابل توجه دانست.


در پایان این جلسه مقرر شد با ارسال بخشنامه ای به کلیه ادارات و سازمان ها، تبلیغات محیطی با موضوع اربعین صورت گرفته و مراسم قرائت زیارت اربعین، در روز 19صفر اجرا شود.


همچنین صدا و سیمای مرکز گیلان ضمن پخش زنده زیارت اربعین، برنامههایی با موضوع اربعین و شرایط اربعین امسال با حضور کارشناسان فرهنگی و بهداشتی (نحوه اجرا با رعایت پروتکل های بهداشتی) را تهیه و پخش کند.


پخش قرائت زیارت اربعین در میدان اصلی شهر رشت (شهدای ذهاب) و در پارک ها و مناطق گردشگری استان و قرائت زیارت اربعین در بیش از 480 بقاع متبرکه و مساجد استان گیلان از دیگر مصوبات این نشست بود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران